gezocht werktekening van een spinnewiel

jos lammers

Actieve deelnemer
6 apr 2013
65
0
Hallo

Wie kan mij helpen aan een werktekening van een spinnewiel.
En welk houtsoort zijn ze meestal gemaakt?

gr. Jos
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Ik heb blauwdrukken van een spinnewiel liggen, niet inscanbaar formaat. De tekeningen zijn van alle onderdelen op ware grootte (vloerbedekkend zegmaar). Zal even voor je kijken waar ze zijn en of deze nog bruikbaar zijn...
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Even via google translate gekeken wat de Engelse term is. Blijkt spinning wheel te zijn. Even googelen en je hebt diverse mogelijkheden. Verder staat er nog eentje in de sketchup bibiliotheek 3D Warehouse.

Spinning%2BWheel.gif
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Heb de tekeningen gevonden, +- A0 formaat, in redelijke staat. Het Model is hetzelfde als hierboven geplaatst door JPAJS (maar ietsje anders qua versieringen)
 

johannz

Nieuw lid
26 okt 2013
1
0
Hoi Jos,
ik ben al heel lang op zoek naar een tekening van een spinnewiel. Ik kom toevallig op deze site terecht en las, dat jou een tekening aangeboden is. Ik heb me dus ingeschreven op de site en hoop dat jij mij kunt helpen.
Graag een reaktie.
Groetjes en blijf gezond.
Johann Zuidema
Goor-Holland
 

Joe

Actieve deelnemer
17 mei 2012
43
1
Hoi Jos,
ik ben al heel lang op zoek naar een tekening van een spinnewiel. Ik kom toevallig op deze site terecht en las, dat jou een tekening aangeboden is. Ik heb me dus ingeschreven op de site en hoop dat jij mij kunt helpen.
Graag een reaktie.
Groetjes en blijf gezond.
Johann Zuidema
Goor-Holland

Dag Johannz

Ik heb je een pb gestuurd.

gr. Jos

Jeetje wat is dit toch eigenlijk een onwijs mooi forum!! :D
 

tjakko

Nieuw lid
13 feb 2011
22
0
Ik heb hier ook nog een werktekening met beschrijving.
 

Bijlagen

  • Spinnewiel voor het houtdraaien.pdf
    6,2 MB · Weergaven: 55

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.