ADVIES GEVRAAGD ; hoe kan ik dit profiel maken/frezen?

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Hallo,

ik ben een wandkast aan het maken en wil bovenaan een geprofileerde sierlijst,

de kast is in MDF, dus ik kan die lijst frezen, ik heb enkel ene kopfrees.

De lijst is straks 280 cm lang, 5 cm hoog en ik vertrek van 18 mm MDF.

Hoe zou ik dit profiel kunnen aanmaken met mijn kopfrees?

Ik dacht aan eventueel de lijst in 3 stukken zagen, van elk een 17 mm, frezen en dan die drie stukken terug aan mekaar lijmen tot ik weer op mijn 50 mm zit.

Alleen, een lat van 280 cm, 18 dik, 17 breed, nog frezen met een kopfrees... hm..

Alle ideene welkom.

lijst.jpgWP_20130902_003[1].jpg
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
sierlijst.JPG

kun je die lat niet opmaken uit 3 verschillende latten? Dan werk je gewoon met 3 profielen en die plak je op elkaar, zo heb ik wel meer sierlijsten in elkaar zien steken op kasten.


Wat is een kopfrees? Dat is geen handbovenfrees neem ik aan?
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dag Barneveld,

bedankt,

ik dacht ook al aan zoiets, maar elk latje is dan 18 * 17 mm in dwarsdoorsnede, op 280 cm lang, maar ja, eigenlijk kan dat lukken, je hebt gelijk.

Een kopfrees is een handbovenfrees, Vlaamse versie dan... :)
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Dag Barneveld,

bedankt,

ik dacht ook al aan zoiets, maar elk latje is dan 18 * 17 mm in dwarsdoorsnede, op 280 cm lang, maar ja, eigenlijk kan dat lukken, je hebt gelijk.

Een kopfrees is een handbovenfrees, Vlaamse versie dan... :)
graag gedaan Bart. Inderdaad, dat zijn smalle balkjes voor een kopfrees (weer wat geleerd ;-) ), misschien even een freestafel bouwen? plank met een gat erin en je frees er onder hangen?
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Geweldig,

oplossing, plus

een klein nieuw projectje.

Dat ga ik zeker doen, trouwens, ik zou die strippen moeten afzagen met een invalzaag en dat is ook niet vanzelfsprekend als je over 2.8 meter maar 17 mm moet eraf halen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.