sketchup file in ware grootte afdrukken lukt me niet.

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
beste forummers,

voor een volgend projectje in het revalidatie atelier, dacht ik om de toolbox insert te maken van mede forum lid benchworks.
http://www.benchworks.be/systoolbox.html


ik had graag de afbeelding van het sketchup filetje in ware grootte afgedrukt, om de buitendimensies te kunnen nemen en direct op dit 'malletje' te kunnen zagen met de lintzaag. de indeling zal ik zelf wel bekijken naargelang mijn meest gebruikte gereedschap.

nu lukt mij dit niet, als ik de file open, zie ik het volledig geasembleerde model, en een bovenaanzicht van een bodem/topplaat maar die krijg ik niet op ware grootte

moest iemand nog de andere elementen (zijsteunen) kunnen naar voor toveren ben ik heel tevreden ;)

alvast bedankt
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Dat gaat, zover ik weet, met alleen sketchup niet lukken.
Wat wel kan is de sketchup file exporteren naar sketchup Layout en er dan een 1:1 afbeelding in pdf formaat van maken.
Zo te zien moet het wel passen op A3.
Layout is echter alleen bij de pro versie van sketchup beschikbaar.
Als je de pro versie niet hebt, zou je mij de sketchup file kunnen mailen of hem hier posten.
Ik kan hem dan wel voor je omzetten naar pdf.
De zijsteunen moeten uit de file te halen zijn.

Gr Ed
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Dat is het mooi van deze tijd en wereld. Vroeger in het autocad begin tijd had je een boek dat zo zwaar was dat de vliegen op kantoor weinig kans hadden. Tegenwoordig hebben we YouTube. Er zijn altijd mensen die het dan beter weten.

 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Heeft iemand van jullie dit hierboven uitgeprobeerd ?
Bij mij blijven de velden waar je de verhouding tussen de printout en de sketchup tekening kan ingeven grijs (inactief), wat ik ook probeer.

Gr Ed
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
bij mijn versie van sketchup, kan je daar in hetzelfde dialoogvenster een afvinkvakje (raar omschreven) uitvinken en dan kon ik aanpassen :)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat ik tot nu toe doe, is
-view zetten op parallel (en niet perspectief)
-alles wat je niet wil printen, selecteren en verbergen (hide)
-wat je wil printen, selecteren en in dit geval klikken op bovenaanzicht
-klikken op view-extend
-dan print to full size

het probleem is dat ook al zou de tekening op 4 vellen passen, zal het programma dat zo slecht uitleggen dat het over zo'n 10 tal paginas zal verdeeld worden...

edit,
ben wel van plan die toolbox insert te updaten, ik gebruik deze nog steeds dagelijks en zou niet zonder kunnen.
Maar will een eenvoudigere om te maken-versie maken, maar wanneer ik daar tijd voor zal hebben weet ik niet. Vanaf september neem ik geen nieuw werk meer aan zodat ik hopelijk tegen eind dit jaar tijd kan vinden voor nieuwe projecten!
 
Laatst bewerkt:

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
hoi benchworks,

ik kan je stappenplan volgen, maar view extend vind ik niet, wel, zoom extend (ik vermoed dat je dat bedoeld) maar dan vind ik nergens een vakje print to full size ,


borre, dat kan zijn omdat je nog in perspective view staat, en niet paralel ( camera => aanpassen) (weet dit niet zeker, maar ik heb het net ook gehad ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.