Beuk met slaap

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Een poos geleden van een stuk beukenstam een paar schalen nat voor gedraaid. Na een lang droog proces eindelijk een schaal droog genoeg om af te kunnen draaien.
Tijdens het drogen wel een paar kleine scheurtjes in de buitenwand van de schaal gekomen maar niet door de schaal heen naar de binnen zijde.
Ze zijn nog iets te zien maar ik vindt het zelf niet storend.
De schaal is 45 cm doorsnee 16 cm hoog en de wand is 2 cm dik. Opgeschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met walnotenolie.
Verder van een paar kleine stukjes overgebleven beuk, twee pennen gedraaid.

DSC_2040.jpg
DSC_2041.jpg
DSC_2043.jpg
DSC_2052.jpg
DSC_2053.jpg
DSC_2054.jpg

Gr Marco
 

Boskabouter

Actieve deelnemer
17 apr 2013
60
1
Amsterdam
Mooi zeg! Door dat convergerende patroon (foto 1) lijkt het wel alsof de schaal naar je toe vliegt.

Zonde om daar wat in te stoppen :)

Gr. Paul
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dat is echt prachtig geworden, zeg!
Heb je dat hout zelf zo laten worden, of heb je het zo verkregen? Ik ben namelijk wel heel benieuwd hoe lang het duurt voordat het hout er zo uitziet.

De pennen zijn ook erg mooi geworden!

Grt René
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Iedereen bedankt voor de positieve reacties.

@ woodrob, gewoon gaan doen. houtdraaien is echt leuk om te doen hoor :)

@ René 13, Ik heb geen last gehad van bros hout. Misschien door dat ik ze al vrij strak had voor gedraaid toen ze nog nat waren. En de beitels goed scherp hebben.

@ Rene, Ik heb het hout zo verkregen, dus kan daar verder weinig over zeggen.

Gr Marco
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb ooit vers beuken gehaaldi in december, met een bruinkern, en dat heeft afgedekt bij mij zo'n anderhalf jaar op de oprit gelegen, afgedekt met wat hout, in weer en wind.
Daarna zag het er ook ongeveer zo uit. Het ging om stammen met 70 cm doorsnede, dan maakt een paar centimeter scheurtjes ook niet meer uit, dat scheelt.

Mooie schaal, overigens!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.