Hulp keuze compressor

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Hallo allemaal,

Is er iemand die mij een gouden tip kan geven ivm de keuze van een compressor.

Ik heb net mijn 50l riemgedreven Brown compressor van de hand gedaan omdat ik een compact model wil om op verplaatsing te gebruiken.

De vereisten: keteldruk 10bar, niet zwaarder dan 30kg, niet het klassiek model; ketel met erboven zuiger (onstabiel om te transporteren). Olievrij is ook een grote troef, maar moeilijker binnen budget. Budget ongeveer 300 euro.

Contimac lijkt mij ideaal maar buiten budget
Bostitch is binnen budget, maar nu het deel van Stanley is ben ik niet meer overtuigd van de kwaliteit...

Iemand die mij kan tippen?

Brecht
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Dat is moeilijk te zeggen. Mijn zwaarste pistool gebruikt 3l/schot. Er vanuit gaand dat ik maximaal 60 nagels per minuut kan zetten, dan zou 180l/min voldoende moeten zijn.
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Bedankt voor de voorstellen, maar dat is niet wat ik zoek.
Die Aldi compressor is gewichtig, topzwaar en heeft een laag bruto aanzuigvolume. Ik heb trouwens al eens een aldi compressor gehad en na 6 maanden was ie lek.
Die ironside is ook topzwaar en doet slechts 8bar... Airpress heeft bij mij ook al geen goede naam meer, want dat merk compressoren op mijn werk moeten regelmatig binnen voor herstelling.

Blijkbaar bestaat er geen markt tussen super goedkoop en superduur. Toch maar nog eens de tweedehands markt afschuimen.
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Junair had ik op het forum al tegen gekomen, maar op de website vond ik geen betaalbare werfcompressor.

Al googlend dit tegen gekomen: Aircraft. Ik ken het niet, maar het zien er geen OEM compressoren uit. Die compact-air reeks lijkt mij wel iets. Helaas oliegesmeerd.

Heeft er eigenlijk iemand al negatieve ervaringen met olievrije compressoren gehad?
 

Mrt

Nieuw lid
31 jan 2013
15
0
Hallo Brecht,

Afhankelijk hoe intensief je de compressor wilt gaan gebruiken zou ik je de spero pancake kunnen aanbevelen.
Zelf ben ik er blij mee. Redelijke ketel inhoud, zwaar maar goed te verplaatsen. Wellicht is het debiet iets aan de lage kant voor jou, ik dacht 170l/m en 8bar.
Ik gebruik 'm voor tacken en schoonblazen, maar niet dag in dag uit. Het viel me op dat hij zijn warmte moeilijk kwijt lijkt te kunnen, dus bij zware belasting waarbij hij bijna continue moet bij pompen denk ik dat de slijtage wel flink zal zijn. Wel aan de luidruchtige kant, maar dat zijn bijna alle goedkopere compressoren wel.
Ook heb ik veel goede verhalen gehoord over die kleine Senco pc1010. Weinig inhoud, maar stil en superlichtgewicht.
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Hallo,

De compressor zoektocht gaat onverminderd verder. De spero pancake heb ik ook al bekeken, helaas geen 10 bar. Senco en Ecu heb ik ook al uitgebreid bekeken, maar toch nog niet gevonden wat ik zocht.

Nu ben toevallig iets tegen gekomen wat volledig aan mijn eisen voldoet volgens de specificaties, maar behoorlijk boven budget en ik vind er heel weinig over op het web.
Het gaat over deze:TRX compressoren

Brecht
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Ik heb de contimac CM 210/8/3 W BOXER in me bus staan.. Heerlijk apparaatje! Klein, licht, vult snel en is superstil.. Ik heb wel vandaag die topcraft aldi compressor gekocht voor in me werkplaatsje.. Andere kwaltiteit, maar eerste indruk is ok.. Die is wel nogal luidruchtig trouwens..
 

Brecht

Actieve deelnemer
25 jan 2012
32
0
Zolang ik niets nieuws binnen budget vind zoek ik de occasie markt af.

Maar ondertussen spaar ik verder. Momenteel is deze Aircraft Compact air de grootste kanshebber. Stil, compact, redelijk volume, hoge werkdruk, gebouwd in de EU,... Enige minpunt is de oliesmering. Deze mag dus zeker niet omvallen in de bus...

Brecht
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.