Speelgoed auto van hout.

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Een collega van me vriendin is bevallen van een jongetje en als kraamcadeautje heb ik een speelgoed auto gemaakt van hout. Wielen kunnen draaien en zijn vast gezet door op de draaibank de wieldoppen te maken met een pinnetje er aan vast van 7 mm die door het wiel gaat en in het frame van de auto is gelijmd. De auto is gemaakt van twee soorten mahonie en kersen hout. het geheel is afgewerkt met walnotenolie.
DSC_2034.jpgDSC_2035.jpgDSC_2036.jpgDSC_2037.jpg

Gr Marco
 
Laatst bewerkt:

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Leuk autootje. Dat brengt me op een idee voor de verjaardag van mijn neefje. Bij gebrek aan een draaibank zal ik alleen iets anders moeten verzinnen voor de wielen.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Leuk autootje. Dat brengt me op een idee voor de verjaardag van mijn neefje. Bij gebrek aan een draaibank zal ik alleen iets anders moeten verzinnen voor de wielen.

Je kan ook vierkante wielen doen. Tweede wiel plaats je dan 45 graden anders op de as dan de eerste. Vooral leuk met een eendje met een bewegend kopje.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
iedereen bedankt voor de reacties.

@ Dopeling, achteraf gezien had ik het autootje misschien beter kunnen lakken i.p.v. de walnotenolie maar dat gaat nu niet meer lukken.
@ Raymond, Ik denk dat ik tussen de 3 en vier uur bezig ben geweest met deze auto, maar dat komt vooral door dat ik met de hand moest schuren.

Gr Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.