Ridgid router

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ik heb even zitten zoeken, maar volgens mij is dit in de EU niet leverbaar.

Hier de link naar alle landen waar Ridgid exporteert: http://www.ridgid.eu/index_eu.php

Buiten de EU (bijv. Australië, USA...) zie je dat er drop-down menu's worden gepresenteerd. Bij POWER TOOLS het drop-down menu en vervolgens CORDED POWER TOOLS en dan staan de Routers er al tussen.
 

Joe

Actieve deelnemer
17 mei 2012
43
1
Ik denk dat het ook de bedoeling is dat de machine in een stationaire opstelling, vanaf het werkblad te verstellen is.

Ramon
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ridgid is hier voornamelijk bekend van professioneel loodgietersgereedschap.
Het houtbewerkings assortiment is voorzover mij bbekend hier niet verkrijgbaar.
 

tjakko

Nieuw lid
13 feb 2011
22
0
Ik ben er niet helemaal zeker van maar volgens mij heeft Dewalt ook iets gelijks in hun assortiment.
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hmm bedankt voor alle info, maar zowel bosch als dewalt zijn erg duur, die rigid kost 180 dollar en 50 verzenden, is 230 dus samen 200 euro omgerekend, kan nog douanegedoe bijkomen natuurlijk, weet niet hoeveel dat zou zijn dan .
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Volgens mij worden Ridgid tools hier in Europa als AEG verkocht. Ik denk dat deze overeenkomt met wat jij zoekt. Ridgid powertools worden trouwens door OWT(One World Technologies) in Azië gemaakt. OWT is een filiaal van TTI(Techtronic Industries) dat onder andere ook de merken AEG, Milwaukee en Ryobi bezit.
Groetjes,
Pascal
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi Pascal , ja dat is idd zo goed als dezelfde, alleen ook weer erg duur. Ik ga me dus toch eens oriënteren op de vs, moet ten alle tijden goedkoper zijn lijkt me .
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Wat is eigenlijk de bedoeling? Wil je vooral die dubbele functionaliteit of is het de bedoeling om de frees onder een tafel te hangen? Zelf heb ik een Bosch GMF 1400CE ook met 2 voeten, maar ondertussen vervangen door GMF1600 CE. Een handig toestel en zeker zijn geld waard. Als het de bedoeling is om onder een tafel te gebruiken, zou je ook een Triton kunnen overwegen. Zelf ben ik nu een freestafel aan het maken waar een TRA001 onder komt te hangen. Er is hier op het forum al wel teen en tander over geschreven, ook over eventuele invoerrechten.
Groetjes,
Pascal
 

detopo2011

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
109
17
Ik heb sinds een paar jaar een Dewalt 618 combo kit, gebruikt gekocht in de UK. Waar je wel aan moet denken is dat je naast de machine ook nog een trafo nodig hebt om van 230 volt naar 110 volt te gaan, en dat deze trafo voldoende vermogen heeft. Na een tijdje zoeken heb ik hiervoor een gebruikte in Duitsland gekocht. Houdt daarnaast ook rekening met de opstapbussen, uit de VS dus alleen met 1/4 en 1/2 inch.
Ik gebruik deze frees vooral in de dewalt zwaluwstaart-jig en hij is ook prima te gebruiken in de freestafel.
Als je alles bij elkaar optelt schat ik in dat je net zo goedkoop een AEG MF 1400 KE (lijkt wel een hele complete set) kunt kopen of de duurdere bosch GMF 1600 kunt kopen. Met name als je ze ook onder freestafel wilt gebruiken verdien je de ingebouwde lift/hoogteverstelling snel terug qua instelgemak.
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Effie toch nog enkele opmerkingen ivm bovenstaande posts:
  • Er is niet alleen een verschil in spanning maar ook in freqentie tussen het US (60Hz) en het Europese net (50Hz). Dat kan dus een impact van +20% hebben op de omwentelingssnelheid met als gevolg als typisch voorbeeld: Een motor (met ventilator op dezelfde as) die trager draait, wordt niet voldoende gekoeld en verbrandt.
  • Je mag bovendien ook niet de verliezen in de transfo niet verwaarlozen, is het niet om het stroomverbruik, dan wel omwille van de warmteproductie en bijhorende risicos. Nu zijn wel de verliezen kleiner bij een lagere frequentie, maar dat interesseert dan weer vooral de 60Hz-consumenten.
  • Als je wat koopt in de US zijn alle schroefjes e.d. in US maten, dus als je er iets aan wil toevoegen of dergelijke: begin almaar te zoeken naar een dezelfde schroefdraad. Ook moet je er mee rekening houden dat de asdiameter van de frezen ook in inches zijn: 1/4" of 1/2". Dus met 6,8 of 12 mm freesjes doe je dus niks meer. Nu kan het wel interessant zijn om toch een 1/2" spantang bij te bestellen, voor het geval je frezen van bvb Whiteside wil gebruiken. Hier in Europa stelt het bijbestellen van een 1/2" spantang niet zoveel voor, maar als je in de US wil bestellen, dan zijn "exotische, lees metrische," maatvoeringen duur en/of moeilijk te vinden. Het is dus aangewezen om zich hieromtrent op voorhand goed te informeren. Het is bevoorbeeld niet zeker dat je een AEG 12mm spantang op een Ridgid kan monteren, ook al lijken de toestellen op het eerste zicht dezelfde...
Ik hoop dat je er wat aan hebt, laat ons weten wat je uiteindelijke bestelling is geworden.
Groetjes,
Pascal
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.