Zaagblad voor kleine buck/spanzaag...

J

JJPH

Guest
Ooit kocht ik in het Noorse Trondheim een prachtig en geweldig opvouwbaar buck zaagje voor in het wildernisbasiskamp. Nu blijkt het vinden van een vervangend zaagblaadje (zie foto) nogal lastig te wezen. Deze lengte met nat hout vertanding vind ik nergens terug, alleen langere, en ook exemplaren met nokjes/nagels i.p.v. de gebruikelijke gaten voor boogzagen schijnen nogal uniek te wezen. De lengte van hart tot hart tussen die nokjes is 33,8 cm; of het blad dan 12 of 13" moet wezen, is mij ook onduidelijk... Is hier wellicht iemand die mij uit de brand kan helpen? Bij voorbaat veel dank!
 

Bijlagen

  • P1180252.jpg
    P1180252.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 149
J

JJPH

Guest
Zie wel bij Conrad beugelzaagblad Bahco zaagbladlengte 320 mm Bestnr.: 810402 - 8V

Als dat inderdaad de gebruikelijk manier is om een zaagblad te meten, zou het iets kunnen zijn. Dan moet ik alleen een stukje spijker of een boutje/moertje in de gaten zetten, maar dat is nog wel te overleven. Dank! Ik zal eens verder neuzen bij de firme Bahco zelve.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.