Vraagje over de bovenkant zaagmachines

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
De bovenkant van mijn Scheppach hm 1 is niet zo mooi meer en dat wil ik weer mooi glad maken
door licht te schuren / polijsten zo dat het weer glad is?
maar dan? verven kan niet , in de olie zetten ook niet wat te doen om dit zo te houden?
 

Bijlagen

  • $(KGrHqRHJDoFH8EG5TLjBSCSodM6kQ~~60_85.JPG
    $(KGrHqRHJDoFH8EG5TLjBSCSodM6kQ~~60_85.JPG
    49,3 KB · Weergaven: 160

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Je kan dit met staalwol weer roestvrij maken en dan behandelen met silber-gleit, is een soort vet dat het oppervlak beschermt en mooi glad houd. Het blad voelt achteraf ook niet vettig.
als je je blad om de paar maanden eens insmeert hiermee blijft het als nieuw.
is niet makkelijk te vinden maar heb het aangeboden zien staan bij de verdeler van hammer/felder in belgie.
Succes ermee,
Vincent
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Kijk nu ben ik al een stuk wijzer, ik heb al een potje gevonden op een site in Duitsland
ik wist het bestaan hier niet van ga nog even verder zoeken of er in de buurt niet is
maar ik weet nu waar ik naar moet zoeken, bedankt.

En dat demonteren moet ik maar niet doen want dan weet ik niet of ik het wel weer in elkaar krijg.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Heeft niet iemand een handleiding van die machine voor je? Dan kun je zien of demontage haalbaar is :).
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Demontage van de bladen van een HM1 beter niet doen tenzij je echt heel handig bent. Bouten moeren zitten vaak zo vast dat eea makkelijk knapt en tenzij je alles wer nieuwe kunt krijgen wordt het daar vaak niet beter van. Voorzichtig schuren desnoods met een bandschuurmachine geeft perfect resultaat en dan hoef je maar 1 ding te doen, zorgen dat hij in een verwarmde ruimte staat om condensatie te voorkomen. Dan gebeurd en nagenoeg niks, Bij langer niet gebruiken even beetje insprayen et voilà.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Kijk.......en dat met zo'n nickname.....zou ik inderdaad Scheppie zijn raad nemen en toch maar niet demonteren :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.