Een man zijn werkplaats.

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
dus eigenlijk een stadswerkplaats, maar dan met leeftijdsdiscriminatie.... hmmm :confused:
 

WR1944

Oud hout
Het lijkt me in ieder geval een nuttiger instituut dan een hangplek voor ouderen in het winkelcentrum of de samenscholingen rond de koffiecorner in de supermarkt. Een deskundige hopman lijkt me zeker op z'n plaats want enthousiasme alleen is niet genoeg om het lijf compleet te houden en het machinepark in bruikbare staat voor de volgende ploeg te bewaren. ;-)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Super idee !!! Vooral het sociale aspect lijkt me erg belangrijk..Ik hoop het nog eens zo ver te krijgen dat we elke maand een soort inloop-ochtend hebben hier in Zwolle.....Wordt vervolgd...eerst de open dag maar eens..
 

WR1944

Oud hout
In m'n bovenstaande bijdragen doe ik er een beetje laconiek over maar ik steun het idee voor 100%. Naar mijn idee zijn er genoeg mensen die beroepsmatig of als hobby aan hout- of metaalbewerking hebben gedaan. Op een gegeven moment raak je gepensioneerd, je inkomen loopt terug, je gaat kleiner wonen en ineens heb je geen goede plek meer voor je hobby. Maar ook ouderen die er aan willen beginnen kunnen op die manier onder vakkundige leiding en met de ervaringsdeskundigen om hem heen de eerste stappen zetten. En wat Rick ook al zegt, het sociale aspect is van groot belang. Van eenzaam achter de geraniums zitten wordt je niet beter.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
De man die de boor vakkundig verbrandt op 32 sec wil ik niet in mijn werkplaats ;-)
Verder wel een leuk concept...

whahahahaha...dat was ook het eerste wat ik dacht.......daar gaat je uitgeleende spul, want ik neem aan dat ze mekaars spullen in overleg gebruiken.......slim concept.

als ik het goed begrijp kregen ze zelfs subsidie, goed gevonden. Meeste inbreng doen ze zelf aan gereedschap als ik dat spul zag staan en aan materiaal. Alleen nog een plek dus :)

puik plan!
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
In m'n bovenstaande bijdragen doe ik er een beetje laconiek over maar ik steun het idee voor 100%. Naar mijn idee zijn er genoeg mensen die beroepsmatig of als hobby aan hout- of metaalbewerking hebben gedaan. Op een gegeven moment raak je gepensioneerd, je inkomen loopt terug, je gaat kleiner wonen en ineens heb je geen goede plek meer voor je hobby. Maar ook ouderen die er aan willen beginnen kunnen op die manier onder vakkundige leiding en met de ervaringsdeskundigen om hem heen de eerste stappen zetten. En wat Rick ook al zegt, het sociale aspect is van groot belang. Van eenzaam achter de geraniums zitten wordt je niet beter.

+1

tevens 1 van de beste preventiemiddelen tegen Alzheimer....dat brein moet aan het werk blijven!!!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.