kunstof op schuurtje

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Hallo,

Ben net lid geworden van dit forum, maar heb toch een soort van vraag.
Ben bezig om rond om het huis kunststof te maken, jaja ik weet het het is een slecht zaak:p
Er is niet mooiers dan hout, maar het vraagt zoveel onderhoud.
Elk jaar kunnen we het schuurtje kaal krappen en weer helemaal op nieuw verven.
Dus kunststof rabat op de voorkant gemaakt, dacht ik wel aardig gelukt.
De linker zijkant willen we ook bekleden, maar nu zit ik met een vraag/probleem.
De boeirand zit in de weg, maar die haal ik los en verplaats die als het kunststof er weer op zit.
Maar er loopt een halve ronding in en nu weet ik niet goed hoe ik dat zou op kunnen lossen dat dat mooi word.
Heb een paar foto's van de situatie.
Misschien dat iemand al vaker zou iets heeft opgelost.

mvg erik

BILD1298.jpgBILD1299.jpgBILD1300.jpg
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Kunststof is meestal hol / open aan de achterkant.

je kan ook kijken voor houtcementvezel (keralit) . Dat is massief en heeft ook geen onderhoud nodig. Lijkt ook op hout.
Wel superslecht voor je gereedschap, na 10 m2 was mijn cirkelzaagblad op :)
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Bedankt voor je reactie.
Maar omdat ik nog genoeg heb liggen van hetzelfde kunststof wat op de voorkant ligt,
zou ik graag het zelfde gebruiken voor de zijkant.
Het kunststof is van profort
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Beste Erik, ff een andere vraag.....wat voor verf gebruik jij dan dat je elk jaar de boel kunt kaaltrekken en opnieuw moet verven?

Gebruik jij een fatsoenlijke buitenbeits of gevalletje Hema-vingerverf? Mijn bergingdeuren staat al 8 jaar in de 1ste ronde Wijzonol.
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Wij hebben van alles al geprobeerd en de laatste jaren beviel ceta bever uv beits dekkend groen het beste.
Het probleem bij ons is dat het schuurtje de hele dag volop in de zon staat, waardoor er van die warmte blaren ontstaan en verf afbladert.
Had er graag een foto van gemaakt, maar heb er al tyvek op geniet.
Ik heb de ronding nu aan gepast.
wou er mee bezig, maar helaas regen.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
ah juist, nou mooie oplossing dan toch? :) ik heb ook stiekem al eens aan een nieuwe tuinschuur gedacht met zo'n combi, paar dikke eiken palen en zijwanden in Keralit ofzo....spul gaat nooit meer stuk.

post je een paar plaatjes als 't klaar is? ben wel benieuwd naar je project :)
 

tuoh

Oud hout
Wij hebben van alles al geprobeerd en de laatste jaren beviel ceta bever uv beits dekkend groen het beste.
Het probleem bij ons is dat het schuurtje de hele dag volop in de zon staat, waardoor er van die warmte blaren ontstaan en verf afbladert.
Had er graag een foto van gemaakt, maar heb er al tyvek op geniet.
Ik heb de ronding nu aan gepast.
wou er mee bezig, maar helaas regen.


Blaren en afbladerende verf wijzen altijd op vocht onder de afwerklaag. De zon warmt dit vocht op, dit kan niet migreren naar buiten door de afsluitende verflaag, gevolg een blaar.
Vocht in een gebouw wil altijd naar buiten migreren, door hout en steen heen, enkel een waterdichte laag langs binnen kan dit proces tegengaan.
DE remedie voor je tuinhuis was geweest om de binnenzijde ervan af te werken met een waterdichte (verf)laag, er kon dan geen vocht meer in het hout, en je zou dus ook geen afbladerende verf meer gehad hebben langs buiten.

Ik weet dat dit antwoord te laat komt voor je probleem, maar misschien heeft er iemand anders nog baat bij.


Mvg,

André
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Nog niet helemaal klaar, maar toch even een paar foto's
BILD1312.jpg

BILD1310.jpg

BILD1309.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ronaldw

Nieuw lid
21 sep 2013
9
0
Alkmaar
Tja, kunststof is een oplossing........... nadeel ? Als het verkleurd kun je er slecht iets opzetten wat super hecht, heb je schade dan is het slecht te repareren.
Er is een houten product wat Cape Cod heet. Dat word standaard in groen, gebroken wit en zwart geleverd in zeer vele modellen, boven de 50m2 kun je het ín iedere
gewenste kleur krijgen. Dit hoef je gegarandeerd 15 jaar niet te schilderen, waarschijnlijk zelf nog veel langer ! Voordeel is dat het echt hout is (oregon pine) wat
dus ook weer een bijdrage levert aan de constructie . Er is 1 groot verschil met welke andere aanbieder van dit soort garanties, Cape Cod bestaat namelijk al heel lang dus
de garantie is geen marketing of papiertje verhaaltje maar pure praktijk !
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Elk product heeft zijn voor en na delen..
En er is te veel om te kiezen.
Ik zou ook eens een paar foto's plaatsen, ben zo goed als klaar
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Blaren en afbladerende verf wijzen altijd op vocht onder de afwerklaag. De zon warmt dit vocht op, dit kan niet migreren naar buiten door de afsluitende verflaag, gevolg een blaar.
Vocht in een gebouw wil altijd naar buiten migreren, door hout en steen heen, enkel een waterdichte laag langs binnen kan dit proces tegengaan.
DE remedie voor je tuinhuis was geweest om de binnenzijde ervan af te werken met een waterdichte (verf)laag, er kon dan geen vocht meer in het hout, en je zou dus ook geen afbladerende verf meer gehad hebben langs buiten.

Ik weet dat dit antwoord te laat komt voor je probleem, maar misschien heeft er iemand anders nog baat bij.


Mvg,

André
Als je de binnezijde afwerkt met een waterdichte laag sluit je dan niet het vocht op in het hout? Het kan ook al niet naar buiten. zorgt dat er niet voor dat het hout gaat rotten ?
 

tuoh

Oud hout
Vocht wil altijd naar buiten migreren, ongeacht de binnenafwerking. Word de binnenzijde waterdicht afgewerkt dan kan er geen vocht meer bijkomen in het hout. Normaal gezien word eerst de binnenzijde afgelakt, en een paar maanden later de buitenzijde, zeker bij hout dat nog iets te vochtig is dit aan te raden. Nadien is er geen enkel probleem meer te vrezen.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.