Hoorengaas voor ramen maken

Dutchess

Nieuw lid
1 aug 2013
5
0
Haarlem
Weer wat expertise nodig... Heb een heftig klein houten chalet (45.m2) vorig jaar gebouwd. Skelet bouw me Dikke muren, goede isolatie etc etc. Prachtig vakmanschap. Maar er zitten geen horrenramen in, en die heb ik wel nodig want Ik woon hier op een recreatie/tuin complex, met leeg ongebruikt stuk weiland tussen mij en de snelweg. Dus er komt heel wat aangewaaid ...
De 3 ramen kiepen en draaien allemaal naar binnen. Wat is de beste oplossing? enne... kan ik dat voor elkaar krijgen :) ?
 

Dutchess

Nieuw lid
1 aug 2013
5
0
Haarlem
geen verdieping, begane grond alleen (vliering ramen kan ik niet bij, die laat ik maar). Maar HOE maak je deze dingen en ook zodat ze niet lelijk zijn?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
tja, mooi of lelijk is een relatief begrip. Horrengaas is er tegenwoordig in meerdere kleuren. Als het er slank uit moet zijn dan zou ik ze van aluminium maken. De gemiddelde bouwmarkt verkoopt profielen per m, en losse hulpstukken. In hout kan ook, gewoon met een sponning erin en een halfhoutse verbinding. Afhankelijk van de afmeting van de hor, houtafmeting +/- 22 x 45 mm.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb vorig jaar een deur (hor) gemaakt uit beukenhout. Staat met domino's in elkaar. Gaat snel en eenvoudig. Aluminium profielen (en zeker voor een complete deur) zijn duur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.