Lintzaag drift

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Ik heb 2 nieuwe lintzagen laten maken bij de plaatselijke slijper, staal komt van Uddeholm (Zweeds) en is herslijpbaar.
Hoe komt het dat deze nieuwe bladen enorm veel drift hebben in vergelijking met de bladen die ik bestel bij Hammer ,deze zijn van het merk Silco en zijn inductie gehard, niet herslijpbaar en vertonen totaal geen drift.

Ligt het probleem bij de slijper of aan het materiaal? De breedte van de bladen is in beide gevallen gelijk.

Ik dacht laat ik eens voor herslijpbare bladen kiezen maar tot nu toe valt dit erg tegen.

Mvg,

Geert
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Geert zei:
Ik heb 2 nieuwe lintzagen laten maken bij de plaatselijke slijper, staal komt van Uddeholm (Zweeds) en is herslijpbaar.
Hoe komt het dat deze nieuwe bladen enorm veel drift hebben in vergelijking met de bladen die ik bestel bij Hammer ,deze zijn van het merk Silco en zijn inductie gehard, niet herslijpbaar en vertonen totaal geen drift.

Ligt het probleem bij de slijper of aan het materiaal? De breedte van de bladen is in beide gevallen gelijk.

Ik dacht laat ik eens voor herslijpbare bladen kiezen maar tot nu toe valt dit erg tegen.
Ik heb geen zinnig antwoord voor je .... maar ik wil je wel bedanken voor de waarschuwing. Ik dacht toch al aan het plan om zaagbladen voor mijn N4400 bij hammer te bestellen, maar nu weet ik het zeker. Mijn enige hammer zaagblad heeft ook (nog) geen drift.
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Is de tandzetting van de hardpointe gelijk aan die van de herslijpbare :?: Ik heb een paar (fijne tand)naar de slijperij gedaan .Nou heb ik er net een nieuwe opgezet (20mm br.)met wat grovere tandzetting.Voor het grove werk goed geschikt,maar ik heb toch liever iets fijnere tand.Zaag wel niet zo snel maar geef wel een mooi glad resultaat.


Geurt


-------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.