Vloeken in de kerk?? Einhell rood: is het wat?

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Forummers: tijdens mijn bezoek aan een lokale gereedschapboer zag ik wat rood gekleurd einhell gereedschap, navraag leerde mij dat dit qua kwaliteit een beetje op de bosch groen lijn zit.
Nu gaat mijn interesse uit naar een lintzaag, en online vond ik deze: Einhell RT-SB 305U Lintzaag.
Hij gaat voor rond de 400 euro de winkels uit, en dat is een erg scherpe prijs natuurlijk.
Qua reviews vind ik weinig tot niks, zijn hier gebruikers van de rode lijn van einhell?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
@wupsie: kijk eens op Marktplaats en zoek op Inca lintzaag. Er staat er een voor 200 euro. Is wel gedateerd maar z'n geld meer dan waard. Nieuwe linten kosten rond de 15 euro.
Einhell is van Chinese makelij (hoeft niet slecht te zijn) en is van matige kwaliteit.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb hier ook een kleine inca staan. Daar ben ik erg tevreden over. Met een goed lint kan ik er kleine stammetjes op verzagen. Ook een blok hout van 15 cm heeft hij hiet veel problemen mee!!!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Die Scheppach is wel een heel oude versie van dit type. Ik zou een later type proberen te krijgen, die heeft een betere tafel en daarop een betere geleider. verder een deur met scharnieren en das echt veel makkelijker dan steeds die 3 knopen losdraaien. Voor de rest vrijwel identiek aan deze.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Wederom bedankt voor de tips mannen, Nijmegen is voor mij echt te ver, woon in groningen namelijk.
Ben bereid om 150km round trip te reizen voor een lintzaag, meer niet.
We wachten gewoon rustig af, er komt vanzelf wel weer wat moois voorbij op mp.
Zo, heb het dak van la barn klaar gemaakt voor de dakdekker.
Deze gaat er morgen isolatie op schroeven en dakleer op plakken, werd tijd ook, want het zeil was al aan het vergaan, de laatste hoosbui zorgde op een onbedoelde manier voor waterkoeling IN de hut :)


@Rick: wat voor type zaaglint gebruik jij qua merk??? en welke vertandingen gebruik je het meest?
Wil een beetje met een smal lint aan de slag voor het maken van bandsaw boxjes, en, wat spul verzagen met een breed lint, nu zijn een aantal mensen hier nog al entoesjast over ik geloof tufsaws oid??
 
Laatst bewerkt:

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Nou Zweihaak: ze lijken bijde wel interessant :)
Maar eens kijken of er de komende maand een tripje hbm gecombineerd kan worden met een sociale actie.
Bij de weg: mag ik nog een keer bij je komen kijken naar je slijp vaardigheden??
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Nou Zweihaak: ze lijken bijde wel interessant :)
Maar eens kijken of er de komende maand een tripje hbm gecombineerd kan worden met een sociale actie.
Bij de weg: mag ik nog een keer bij je komen kijken naar je slijp vaardigheden??

Ik lees nog wel eens dat je ene machine wrak koop :p
Nieuwe is duurder maar wel garantie, en onderdelen.

Ja tuurlijk bel maar, dacht dat je geen zin meer had.
En je gaat zelf slijpen :p, anders leer je het nooit, neem je botte spul en een goed humeur maar mee.
Kun je gelijk het verschil proberen tussen, slijp/wetstenen, droogslijpen op een bankslijper, en op een natslijper.
Neem je olie steen en je Vereritas slijpstuk ook even mee, ik heb een goedkope kopie van een Eclipse (4,-), kun je dat verschil ook zien en voelen.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ik lees nog wel eens dat je ene machine wrak koop :p
Nieuwe is duurder maar wel garantie, en onderdelen.

Ja tuurlijk bel maar, dacht dat je geen zin meer had.
En je gaat zelf slijpen :p, anders leer je het nooit, neem je botte spul en een goed humeur maar mee.
Kun je gelijk het verschil proberen tussen, slijp/wetstenen, droogslijpen op een bankslijper, en op een natslijper.
Neem je olie steen en je Vereritas slijpstuk ook even mee, ik heb een goedkope kopie van een Eclipse (4,-), kun je dat verschil ook zien en voelen.

Helemaal te gek!!
PM mij effe je 06je, benk kwijt geraakt joh :)
Ik kijk uit naar de slijp sessie :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.