Houten blokken tegen de muur

Gumy

Nieuw lid
1 aug 2013
7
0
Hi,

Heeft iemand ervaring met het bekleden van een muur met houten blokken? (zoals op de foto)
Ik vraag me af hoe ik de blokjes het beste tegen / aan de muur kan bevestigen..

Thanx!
 

Bijlagen

  • Houten blokken.jpg
    Houten blokken.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 406

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Vullende lijmen zoals Montagekit zijn daar erg geschikt voor. Als 1 deel poreus is zijn er zelfs kitlijmen die na 15 seconde al vast zitten

Op de foto lijkt het trouwens alsof er ruimte zit tussen het hout en de muur.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Als je goed naar je foto kijkt zie je trouwens dat het niet willekeurig is, de horizontale lijnen lopen door. Dat zal jij ook moeten doen anders is het een tetris-puzzel waar je nog van wakker zal liggen, helemaal al je lijm al aan het drogen is :)
 

Gumy

Nieuw lid
1 aug 2013
7
0
Thanx allemaal!!

Ik ga eens zoeken naar Bostik pu tack en / of een vullende kitlijm. By the weg, iemand nog tips voor het type hout? Ik zat zelf te denken aan eiken met verschillende intensiteit beits..
 

Gumy

Nieuw lid
1 aug 2013
7
0
Als het voor weinig moet: vuren gekleurd met waterbeits in verschillende kleuren.

Groet, Rob.

He Rob,

Het hoeft niet voor weinig. (Voorlopig moet het wel ff blijven zitten..) Ik zit net te kijken naar Douglas hout.. Eiken wordt wel een heul duur geintje gezien het oppervlak dat ik wil bekleden..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Gaaf project !! Ben zeer benieuwd naar je vorderingen. Mocht je trouwens eiken willen hebben in korte delen om te kleuren dan moet je maar even een berichtje sturen....er ligt hier een pallet vol kort bestek.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Als je voor naaldhout gaat, dan zou ik eerder vuren nemen dan douglas, als je gaat beitsen dan tenminste. Vuren laat zich mooier en egaler beitsen dan douglas/grenen, die zijn wat 'vettiger' waardoor er verschil is in absorbtie. Ga je niet beitsen of verder afwerken, dan is douglas mooier, kleurt mooier op na verloop van tijd. Eiken lijkt mij helemaal prachtig, maar geeft wel een andere uitstraling dan het hout op je foto.

Inderdaad een erg leuk project. Ik heb in het verleden kleine kastjes gemaakt, bekleed met kopshout in verschillende lengtes. Vonden gretig aftrek.

Groet, Rob.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik ken een vergelijkbare wand, maar dan met langere lengtes (heb er thuis foto's van). Dat wil ik mijn hal gaan toepassen. Hoe te bevestigen weet ik nog niet, kan iig niet aan de achterwand gelijmd worden, omdat deze erg bros is.

Het mooie van dit soort wanden is dat er naadloos jassenhaakjes en plankjes ingemaakt kunnen worden, door sommige blokjes of planken wat verder uit te laten steken.
 

Gumy

Nieuw lid
1 aug 2013
7
0
Allemaal heeeeeul erg bedankt voor de reacties, tips & trucs....maar het ziet er naar uit dat de muur toch strak gestuct gaat worden. Mijn vrouw is het er toch niet helemaal mee eens.. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.