Triton frees

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik heb in mijn freestafel een TRA001 van triton ingebouwd.Als je deze helemaal omhoog draait dan blokkeert de as en kan je de frees wisselen.De laatste keer gebeurde dit niet leek erop dat de frees niet hoog genoeg kwam.Bij doordraaien viel de gehele frees naar onder .Bleek een tandwieltje van de hoogte verstelling afgebroken.
Nu wilde ik dit bestellen bij triton maar daar met je met een creditcard betalen die ik niet heb.Weet iemand een ned. leverancier van onderdelen?
 

WR1944

Oud hout
Ik heb het kleinere broertje in m'n tafel ingebouwd. Op zeker moment had ik ook een probleem met het omhoog draaien van de frees. De as kwam niet hoog genoeg om in de blokkering te vallen. Eerst dacht ik aan een ophoping van zaagsel. Schoonmaken bracht geen oplossing. Bij toeval ontdekte ik dat als je de schakelaarblokkering ontgrendelt, de schakelaar niet helemaal tot het einde van z'n traject schiet. Door nu de schakelaar nog een klein zetje te geven werkt de asblokkering zoals het hoort. Het heeft weinig met bovenstaand probleem te maken maar helpt het een gebruiker.
 

RobC

Actieve deelnemer
1 apr 2008
26
1
Ik heb in mijn freestafel een TRA001 van triton ingebouwd.Als je deze helemaal omhoog draait dan blokkeert de as en kan je de frees wisselen.De laatste keer gebeurde dit niet leek erop dat de frees niet hoog genoeg kwam.Bij doordraaien viel de gehele frees naar onder .Bleek een tandwieltje van de hoogte verstelling afgebroken.
Nu wilde ik dit bestellen bij triton maar daar met je met een creditcard betalen die ik niet heb.Weet iemand een ned. leverancier van onderdelen?

Hoi Dunhans,
Hier kun je zowat elk onderdeel van een Triton frees bestellen. Ik weet alleen niet hoe je kunt betalen, maar dat zou je ze even moeten vragen. Vaak kun je gewoon van te voren het bedrag via een overschrijving overmaken, waarna zij dan na ontvangst van je geld de spullen opsturen.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Die site kwam ik ook op uit en daar werkt de betaling alleen met credit card .heb er maar één aangevraagd.Nog wel een mail naar silverline gedaan of het ook via hun kan .daar heb ik de frees gekocht vandaar maar nog geen antwoord
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Nee dat gaat ook niet heb ze een mail gestuurd en daarin werd me verteld dat ze alleen via credit card werken.Heb er één aangevraagd dus nog een paar dagen geduld en dan kan ik mijn frees weer repareren.Klusjes blijven zo wel liggen maar het is toch veel te warm om op zolder te werken.
Dat van die schakelaar vergrendeling was volgens mij bij mij ook het geval.had hem helemaal uit elkaar liggen en hij ging nog niet diep genoeg tot ik daar mee rommelde toen schoot hij een 3 mm dieper en werkte alles weer normaal.Nu het asje nog vervangen.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik heb de onderdelen besteld bij de triton reserve onderdelen shop.ben benieuwd hoe lang het duurt (max 5 dagen stond er) en hoe het gaat met repareren zal het jullie wel laten weten.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Onderdelen netjes binnen 2 dagen afgeleverd dus dat is mooi.Ben er wel achter gekomen dat je goed in de gaten moet houden of je de versie hebt met drukknop voor de ontgrendeling van de diepteinstelling of die met een draaiknop.Verder was er bij een tandwiel bij wat ik mee wilde bestellen voor de zekerheid die wel op tekening staat maar niet juist in de bestellijst TRA045 maar verder alles in orde.Onderdelen erin gezet en de frees werkt gelukkig weer dus hij heeft zijn eerste meters al weer gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.