pennen

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Zie hieronder mijn productie balpennen van gisteren:

IMG_7482[1].jpg

Van links naar rechts: essen, walnoot, walnoot, walnoot, walnoot, palissander, essen, rosewood, walnoot, rosewood
Ik houd me aanbevolen voor met name (afval)stukjes van de wat apartere houtsoorten (15 x 15 mm).
Misschien op 1 september wat te scoren ........?
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
en dat in èèn dag, leuk.
zie ik verschillende vormen, of is dat gezichts bedrog? de een lijkt wat dikker onderaan te zijn dan de ander. vooral de palissander lijkt wat dikker.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
@mootje: ja de vormen zijn verschillend. De een houdt van een dunne slanke pen en de ander van een dikke.
@nico: van rosewood was ik ook helemaal wauw. Ik had slechts 2 (ooit gekregen) stukjes om te gebruiken. Een daarvan is al in beslag genomen door mijn vrouw en de ander door een vriendin die jarig was. Zij mocht er een uitkiezen en koos onmiddellijk de andere rosewoodpen.
@rick: heb jij rosewood in de collectie?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
ZO te zien bedoel je met 'rosewood' 'tulipwood', Dalbergia frutescens (zie b.v. http://www.rozen-hout.nl). Persoonlijk vind ik het niet zo fraai, zeker niet in kleine diameters (net als zebrano). Mijn voorkeur gaat uit naar b.v. cocobolo, Rio palissander, grenadille en andere harde houtsoorten met 'fijnere' tekening.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mooie pennen !!

bahia rosewood heb ik wel wat liggen maar dat blijft in eigen collectie. het is meer als monster dat ik het heb liggen, het is extreem duur hout in aankoop dus meestal laat ik dit liggen. echter kan ik natuurlijk wel eens wat om me heen kijken.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
heb je misschien intresse in wat stukjes hybiscus, vorig jaar bij het snoeien van een struik bij een vriend de nodige stukjes bewaart en de einden met waxine gesealed, heeft nu een jaar gedroogt, wil die straks zelf gaan gebruiken als ik een draaibankje ga aanschaffen, maar heb er genoeg. wat voor afmeting/diameter moet het zijn.
zit er aan te denken om misschien ook 1 september naar zwolle te komen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
@rickkoorman: begrijp je 'collector items'; zuinig op zijn. Misschien is er wat te struinen in je overige collectie. Ik wil gaan proberen om een eigen collectie op te bouwen, exclusieve pennen met exclusieve houtsoorten.
@coonman: ik heb geen idee hoe hibiscus er uit ziet, maar ben heel benieuwd. Ik wil het graag zien en proberen. Wellicht zie ik je 1/9
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Mooie pennen. Ik draai zelf ook vrij veel pennen en vindt lacewood ook een mooie soort om mee te draaien. (Rick heeft dat wel liggen.) het geeft een tekening net als de schubben van een vis.

Gr Marco
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
mooie pennen !!

bahia rosewood heb ik wel wat liggen maar dat blijft in eigen collectie. het is meer als monster dat ik het heb liggen, het is extreem duur hout in aankoop dus meestal laat ik dit liggen. echter kan ik natuurlijk wel eens wat om me heen kijken.

Er ligt regelmatig wat (niet veel) bij Nijhof. En ook Fijnhout (Amsterdamse Fijnhouthandel) heeft wel stukkies liggen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.