Gereedschap voorzien van jouw naam/initialen

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Klussen met vrienden, familie, medecursisten. Hoe zorg je dat je al je gereedschap gemakkelijk terugvindt?
Etsen van initialen in het staal? Stickers, DNA spray ;):eek:
 

WR1944

Oud hout
Gewoonlijk werk ik alleen. Als ik op klus ga bij vrienden of familie gaat m'n gereedschap mee in een gereedschapskist en daar verblijft het als ik het niet in m'n handen heb. En niemand raakt m'n geslepen gereedschap aan anders pas ik Islamitische straffen toe, een vingerkootje per overtreding. ;-)
Ik raak ook geen locaal gereedschap aan, dat is meestal van belabberd allooi. Iemand die over goed gereedschap beschikt heeft mijn ondersteuning meestal niet nodig. Ik heb maar met één persoon kunnen klussen, een collega. We hadden de zelfde instelling en gevoel voor praktische oplossingen. Ik hoefde hem geen basisbegrippen uit te leggen en we konden heel goed samenwerken. Ik nam alleen gereedschap mee dat bij hem niet aanwezig was en m'n eigen hamer. Bij het opruimen hadden we geen enkel probleem om ons eigen gereedschap te herkennen. In het gebruik krijgt elk stuk gereedschap battle scars.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Opvallend markeren helpt, zeker als er gelijkaardig materiaal in de buurt is, zo had ik plots twee dezelfde Bahco zagen :confused: Het vlotst is een paar lijnen met een gekleurde viltstift.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Ik herken mezelf helemaal in het verhaal van WR1944. En van degene aan wie ik iets uitleen weet ik dat ze met hetzelfde respect met het gereedschap omgaan.

Grts, Raymond
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Uitlenen tot daar aan toe. Misschien ook gewoon leuk om je initialen in je gereedschap te hebben staan?
Mijn opa had van die cijfers op een metalen pen die je in je hout kon slaan. Zoiets... :)
 
Woruta je bedoelt slagletters/cijfers
dat werkt volgens mij niet echt geweldig op hard staal
ik heb wel een graveerpen die uitstekend werkt
hiermee heeft iedereen hier thuis zijn initialen op zijn gereedschap staan zodat als er ergens gewerkt wordt het duidelijk terug te vinden is
en net zoals WR1944 al zei er komt eigenlijk niemand aan het gereedschap als we ergens aan het werk zijn en diegene die er wel aan komen kunnen er meestal ook mee overweg dus das geen probleem:)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
dat bedacht ik me ook al :)

even geduld ik loop even naar mijn werkplaatsje ;)

edit: ziezo, ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo... een paar testjes op houtdraaibeitels:
 

Bijlagen

  • IMG_3581[1].jpg
    IMG_3581[1].jpg
    86 KB · Weergaven: 590
Laatst bewerkt:

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ik heb er 25€ betaald voor de stempel zelf en dan moest ik nog iets hebben om de stempel warm te maken. Dat is een soldeerbout voor zinken daken geworden van 300watt (met een dimmer ertussen om wat te kunnen regelen naar gelang de houtsoort), bij conrad voor ong. 35€.

Als je het email adres wil van de brandstempelmaker, stuur maar een berichtje!

ps: ik kan de brandstempel evt meenemen op de opendeur van Rick...
 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Dat ziet er inderdaad goed uit! Zoiets is niet alleen handig, vind het ook wel iets moois als je naam op je gereedschap staat.
Merci.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
ik heb er 25€ betaald voor de stempel zelf en dan moest ik nog iets hebben om de stempel warm te maken. Dat is een soldeerbout voor zinken daken geworden van 300watt (met een dimmer ertussen om wat te kunnen regelen naar gelang de houtsoort), bij conrad voor ong. 35€.

Als je het email adres wil van de brandstempelmaker, stuur maar een berichtje!

ps: ik kan de brandstempel evt meenemen op de opendeur van Rick...

In dat email adres ben ik ook wel geinteresseerd
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Enige tijd geleden heb ik een paar foto's gemaakt van mijn brandmerk-ding, dus bij deze!

De basis is zoals gezegd hiervoor een soldeerbout van 300watt (voor het solderen van zinken daken), voorzien van een dimmer. De koperen punt die erop zit heeft Steven Gauwberg voor mij afgezaagt en voorzien van schroefdraad. Daar schroef ik dan de stempel op en branden maar :)

de complete opstelling:
IMG_3605.jpg

de soldeerbout
IMG_3606.jpg
closeup van de stempel:
IMG_3607.jpg

na wat oefenen en bijvijlen van de stempel, gaat het al best aardig uit de losse pols...
IMG_3618.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.