nieuwe werkplaats

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
morgen komt het hout voor mijn schuur aka werkplaats.
Het wordt een werkplaats van 2.5 bij 3,5 meter en een overkapt stuk van 2,5 bij 1,5 meter.

het wordt een houtskelet constructie van Douglas, afgetimmerd met douglas planken net zoals het huis, dat ik gebouwd( cq hen laten bouwen)

Als fundering heb ik een zelfdragende plaat van beton van 2,5 bij 5 meter laten plaatsen, hierop komt de schuur.

zal jullie op de hoogte houden van de voortgang, maar hier al vast wat foto's
IMG_7074.jpg
de vloer wordt opgetakeld
IMG_7079.jpg
de vloer ligt.
IMG_7081.jpg
en als je toch een kraan hebt de werkbank vast laten plaatsen
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
300
Heelsum
Mooi Hoor, ben gek op huizen met rieten daken. Is dat handig zon plaat laten komen, is dat voordeliger dan ter plaatse storten? ik moet ook nog zoiets doen en misschien is dit wel een idee. Wat waren je overwegingen om dit zo te laten doen.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
scheppie,

alles is verder geheid, dit is een zelf dragende plaat, heb hem iets hoger geplaatst zodat hij in de toekomst nog kan zetten.
prijs technisch valt het ook wel mee.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
ja omtrent die werkbank had ik al eerder wat geplaatst, weegt denk ik een kleine 100 kilo, dus was wel handig om die met de kraan vast te plaatsen, bouwen het schuurtje er om heen
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Zaterdag een lading lariks hout ontvangen
IMG_7151.jpg

en vandaag de frames gemaakt,
IMG_7153.jpg
morgen het skelet oprichten.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
zo mag ik het zien: een keurig stukje beton uit Lemmer!
Veel succes verder. Ben benieuwd of het ontwerp ook afgestemd is op de stijl van het huis.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Je zegt dat hij nog wat kan zetten..
Maar gaat hij die hele dikte nog zetten of moet de grond eromheen nog ook opgehoogd worden? Het ziet er allemaal wel slim uit. Hoe heb je de frames gemaakt en hoe ga je het ze vast zetten op het beton?
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
@jan,
de betimmering van de buitenkant wordt hetzelfde als het huis, verticale douglas planken ( alleen iets breder) en de dak omlijsting zelfde hout als op de verdieping douglas maar dan horizontaal

@ klaas
de bak heeft een piepschuim vulling, dus alleen de rand en bovenkant zijn van beton, dus een geïsoleerde vloer zal ik maar zeggen
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
@ jaap en de rest.
heb over de bouw van het huis een blogje gemaakt, daarin staat de hele bouw, mocht de link eerder niet plaatsen , maar als je zoekt op villa mooij almere vindt je de blog, ( hopenlijk mag dit wel.
Heb ook al eens een post gemaakt over de houten trap, in design.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Hier weer een paar foto's van de werkzaamheden van afgelopen maandag en van vandaag.
IMG_7156.jpg
de eerste wand staat
IMG_7162.jpg
de frames van de vorige post allen geplaatst, en nu de balklaag
IMG_7169.jpg
Kop balk dak frame
IMG_7174.jpg
overdekte voorhof
IMG_7177.jpg
epdm folie op het dak, komt later een vegetatie dak op

IMG_7179.jpg
eind stand van vandaag, van het weekend weer verder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.