Piepklein...

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Iets wat ik al een tijdje wou proberen... Hoewel de vorm een beetje anders is dan voorzien, vind ik het toch nog redelijk geslaagd. Het was dan ook meer om het materiaal te doen... Mooi hè?
Maar ik ga het nog niet onmiddellijk verklappen. Benieuwd of iemand het kent... :)
Hoogte is 15 mm, diameter is 14 mm. Afgewerkt met olijfolie.

IMG_1757.jpg

IMG_1756.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
@jokke: wil je verklappen hoe je de noot opgespannen hebt? Heb je er een speciale houder voor gemaakt? Met welke beitels heb je gedraaid?
We willen niet alleen foto's zien van het eindresultaat, maar ook van de weg er naar toe.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Bedankt voor de leuke reacties! :)
De geur in mijn atelier was inderdaad anders dan anders... een beetje veel van het goede. Wat als voordeel heeft dat je snel begint op te kuisen.

@Jan Pranger: Ik ben geen lid van Radius. Ik draai eigenlijk niet zoveel. Ben liever met instrumenten bezig, weet je... Maar ik zal het meebrengen op 1 september in Zwolle. (Als ik het daartegen nog vind...) ;) Ik zal dan ook enkele muziekinstrumenten meebrengen.

@O Peatey: Ik heb de noot eerst voor de helft ingespannen in de klauwplaat en de bovenkant gedraaid. Ook de uitholling heb ik dan gedaan. Vervolgens heb ik er een gaatje van 3 mm doorgemaakt en daarna los gespannen. Dan een dunne draadstang genomen en het geheel met twee moeren met rondelletjes opgespannen op de draadstang. De draadstang was zo'n 5 cm lang waardoor ik ongeveer 3 cm draadstang in de klauwplaat kon klemmen. Daarna de rest verder gedraaid. De onderkant heb ik met de vijl mooi recht gemaakt. Het gaatje dicht gemaakt met muskaatvijlsel en lijm.

Het eerste idee was een stukje te vlakken en op een plaat te lijmen. Maar muskaatnoot is nogal vettig en daardoor moeilijk te lijmen...

Vandaag probeer ik het met een peperbolletje... :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.