klepscharnier of klepschaar met remwerking

ysprengers

Nieuw lid
24 jul 2013
6
0
Hoi Allen,

Ben nieuw hier en hoop via dit forum veel bij te leren :D

Ik ben momenteel bezig met de aanmaak van een tv meubel (klepdeurtjes)
Ik wil graag dat de klep met een push-on open valt en remt bij 90 graden.

Nu weet ik dat je meubelscharen kan kopen met remwerking (zoals dit: http://haxo.nl/meubelschaar-vernikk-nok-ls-rs-2-qlinq-/)
Enkel vraag ik mij af of die wel lekker 'smooth' lopen?
Het effect dat ik wil nastreven is te zien in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=lOkvcMqFB_A

Persoonlijk vind ik dat in het filmpje flinke scharnieren gebruikt worden ipv simpele klepscharniertjes.

Dus zouden jullie werken met een klepschaar met remfunctie of bestaan er scharnieren die een remfucntie hebben voor klepdeurtjes.

Alvast merci!
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
Mijn antivirus een internet security van me slaat op tilt als ik deze link wil bezoeken.

Bekijk bijlage 7713

McAfee is een shit virus scanner. Gelijk verwijderen met het gratis Revo. Maar voordat je dat allemaal doet eerst even het gratis COMODO er op zetten.
Als je alles gedaan hebt, je computer opschonen met het gratis Ccleaner. Daarna loopt het beestje weer als een zonnetje.

Oja............. beiden linken geen enkel probleem. Als twee virus vrij.

Durf te wedden dat er betere en duurdere programma's zijn om je computer te beschermen volgens de "deskundige". Maar dit volstaat volgens deze beun. :D
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Even terug naar het topic; Ik heb de bewuste klepscharen ook al eens gebruikt. De werking is inderdaad zoals het filmpje laat zien. De remwerking kan trouwens ingesteld worden. Bij heel erg lichte deuren zal het natuurlijk nauwelijks werken. De scharnieren zouden inderdaad wel wat subtieler kunnen. Of (ingewerkte) klepscharnieren hier toegepast kunnen worden is echter de vraag. De deuren zijn namelijk in verstek gezaagd en vallen in gesloten toestand helemaal weg in de ombouw. Deze scharniertoepassing HIER is al eens uitgebreid aan bod gekomen.
Je zult in ieder geval scharnieren zonder veer moeten gebruiken, anders werkt het "push to open" systeem niet of niet naar behoren. Scharnieren met remwerking ken ik alleen met remmende werking bij het sluiten.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.