Picknick tafel

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Gemaakt van gebruikte balken en pallet hout.
Het blad en zitting afgewerkt met epoxy hars en jachtlak.

1 picknick tafel.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hoi Bep,

Ziet er mooi uit, mooie kleur van het hout! Enige puntje: ik had geschoord, zeker twee schoren vanuit de horizintale balk naar onderkant blad om wankelen tegen te gaan. Ervaring leert dat deze constructies zonder schoren na enige tijd wankel worden door het gewicht wat er op komt. Of zit er wel ergens stiekem een schoortje maar zie je dat niet op de foto?

Groet, Rob.
 

WR1944

Oud hout
Deze praktische tafel is mooi uitgevoerd, te meer dat er resthout in verwerkt is. Dat schoren kan ik volledig onderschrijven, voor je het weet komt er door enthousiast gebruik een beetje zijdelingse speling op. En dan gaat het van kwaad tot erger. Als je vanuit het midden van de steunen voor de zittingen balkjes laat lopen tot het midden onder het blad ben je een pijnpuntje kwijt. Verder zou ik aan de onderkant van de poten aan de scherpe kant een verticaal stukje zagen van 1 tot 2 cm. Bij het verplaatsen over ruwe grond voorkom je daarmee splinteren.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Bedankt voor alle tips.
Ik heb er over nagedacht om toch een stabiele tafel te krijgen zonder schoren.
Onder het tafelblad en zittingen zitten raamwerken. Zodat de tafel geen bewegingen kan maken.
Hij is hier door goed stabiel.

Groeten bep
 

WR1944

Oud hout
De beste test op stabiliteit is het met de hand heen en weer proberen te bewegen van de tafel. Als je dit probeert in alle richtingen en het voelt aan als een massief blok beton dan is je tafel stabiel. Als je maar het minste aan beweging voelt is het: back to the drawing board.
Maar intussen wens ik je veel genot in de buitenlucht toe. De tafel lijkt me stevig genoeg voor een fles witte wijn inclusief koeler.
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
mooie tafel hoor is het mogelijk voor de afmetingen en de dikte van de gebuikte onderdelen eens te melden


mvg sp3ts3r
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.