Help,is dit wat? schaafbank en lintzaag

kristof

Nieuw lid
21 nov 2012
15
0
ze zijn wel al wreed oud denk ik , maar precies wel nog in fonte gegoten
maar daarom niet slecht hoor
maar het ziet er echt niet meer uit vind ik
de schaaf is precies alleen maar een bovenschaaf , dus beperkt in gebruik vind ik
en ook nogal smal , je kan er geen bredere stukken op schaven ,
tja daar een prijs op plakken dat is moeilijk , wat de zot er voor wil geven zeker

maar ze zijn wel hun gewicht in oud ijzer waard haha
want licht zijn die dingen niet
ze zullen niet wegdaveren zoals die nieuwe platen spullen
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Ze vragen er 100 euro voor (beide machines samen).
Ik heb er nu nog geen plaats voor maar kan het wel opslaan bij mijn vader. Maar dan moet het echt de moeite waard zijn.
Denk dat ik het maar laat schieten, t.z.t. zijn er vast en zeker andere mooie machines te koop.
 

Berks

Actieve deelnemer
1 okt 2012
28
0
Noord Holland
Het blijft natuurlijk niet bij die 100 euro. Je moet die kilo's vervoeren.
En probeer maar eens passende messen en een zaaglint te vinden voor deze exoten...
Daar komt nog minstens 5 tientjes bij, en een heleboel ergernis!
Ik zou die "aanbieding" laten schieten.

Ron.
 

kristof

Nieuw lid
21 nov 2012
15
0
juist berks

ze maken wel linzagen op maat , maar wel serieuz duurder dan
passende messen is zo erg niet , die kun je korter maken
 

Berks

Actieve deelnemer
1 okt 2012
28
0
Noord Holland
Goed dan, heb je een nieuw zaaglint, staat net lekker te zagen, en dan begeeft de V-snaar het. Of het motortje begint verdacht te stinken..
Zo'n oude machine kan best nog goed werken, maar je moet hem wel eerst reviseren. Dat hoeft niet duur te zijn maar kost wel veel tijd. Ik ben liever met houtbewerking bezig, al kan ik me voorstellen dat iemand het reviseren van zo'n machine leuk vindt.

Ron.

PS Ik bestel mijn lintzagen ook bij Tuffsaws, prima zaak, standaard maten zijn snel leverbaar, maatwerk heb ik geen ervaring mee.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Uit de email wisseling die ik met Ian (eigenaar van tuffsaws) had merkte ik dat hij in feite elke zaag op maat maakt. Op dinsdag bevestigde hij de order en zaterdag werden ze afgeleverd (bijna dan, er was niemand thuis, dus ik kreeg ze uiteindelijk maandag bij de tweede afleverpoging).

Groet, Karel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.