Los freestafel blad voor zelfbouw freestafel.

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Hallo,

Ik ben van plan om mij een werktafel te gaan maken met een inzet stuk voor een frees tafel voor mijn festool boven frees.. Maar ik weet dat er van die inzet stukken zijn maar waar zijn ze te krijgen? En hoe worden ze precies genoemd? Want ik vind er niks van of waar ze te koop zijn. Ik ben ooit iets tegen gekomen van CMT maar vind het nergens meer.

Als iemand mij kan helpen hiermee zou ik erg blij zijn.
 

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Bedankt. Hier was ik naar opzoek. Bestaan er ook inzet stukken voor een inval zaag een zaag tafel te maken?
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
Festool heeft zoiets voor hun eigen merk invalzaag, maar die moet dan ook weer in een festool tafel. Geloof niet dat ik zoiets bij andere merken gezien heb. Maar je zou misschien zelf zoiets kunnen maken van hout/kunstof.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Maar je zou misschien zelf zoiets kunnen maken van hout/kunstof.

Met trespa/compactplaat werkt dat goed, voordeel is dat je namelijk schroefdraad in kunt tappen.

Op die manier kun je een iets dunnere plaat pakken dan met hout omdat je de bouten zou moeten gaan verzinken waar je de zaag mee vastzet tegen de onderzijde van de plaat.

voorbeeldje vind je hier: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=1452582
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
De Festool invalzaag zit met de geleidingsgroef gepositioneerd aan de onderkant van de moduleplaat. Met twee knevels wordt de zaag tegen de module geklemd. Een hulpstuk wordt over de greep geplaatst zodat, wel wat moeizaam bij mijn versie van ruim 5 jaar oud, de zaagdiepte ingesteld kan worden.
Dus als je een plaat neemt waar je een strip op kan bevestigen die de zaag uitlijnt evenwijdig aan je geleider, de mogelijkheid hebt om er schroeven in te draaien en een sjieke mogelijkheid verzint waarmee je de zaagdiepte mee kan instellen kan je een Festool invalzaag in een zaagtafel monteren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je draad in Trespa kan tappen is dat een geschikt materiaal.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Ik heb mijn festool invalzaag onder een plaat hout gebouwd zie een van mijn vorige bijdrage over freestafel. Mijn advies is bestel een paar onderdelen bij festool. Twee plastic houders en de diepte instelling. Let wel op welk type zaag je hebt want ts 55 eb is niet voldoende. Ik heb dus nog een diepte instelling liggen als het goed is.
 

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Oke bedankt. Dan kan ik me dit eens uit gaan zoeken als ik de frees tafel klaar heb. Bedankt voor de hulp:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.