cursus sketchup voor beginners

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
elke keer neem ik me voor om eens met sketchup te beginnen ook al eens een boek gekocht en op één of andere manier krijg ik het pakket niet onder de knie. Terwijl ik vrij goed kan omgaan met software waar ik nog nooit mee heb gewerkt maar dit programma lukt mij dat niet. Tweede handicap is dat mij engels bedroevend is en ik er ook geen moeite voor doe om in engels te lezen.

Dus mij vraag is zijn er niet nog een paar mensen die dit pakket willen leren kennen en kunnen we niet gezamelijk bijv een lesdag plannen en dan iemand inhuren die ons de basis vaardigheden leert.

Hans
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik heb al behoorlijk wat ervaring met Autocad, maar Sketch-up is dan toch net weer iets anders.

Na mijn tekening van de steigerbank kreeg ik van JPAJS tips om beter te tekenen. Hij heeft meer ervaring met het programma.
Dus...als hij meeleest? Die workshop kan er komen ;)

Groeten, Raymond
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Sketchup kan je ook in het nederlands downloaden, mocht dat al helpen.

Ik kan prima uit de voeten met het programma, dus op zich zou ik wel eens een workshop kunnen geven voor een paar geïnteresseerden.
Momenteel ben ik nog aan het bekijken of ik tot zwolle geraak op 1 september... misschien kunnen we zo iets regelen natuurlijk. Of anders op een andere keer.

p.s.: prima als in ik teken er complete gebouwen in uit om er daarna presentatiebeelden mee te maken.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Dus mij vraag is zijn er niet nog een paar mensen die dit pakket willen leren kennen en kunnen we niet gezamelijk bijv een lesdag plannen en dan iemand inhuren die ons de basis vaardigheden leert.

Leuk topic ! Ik kom inmiddels een aardig eind met Sketchup, maar kan ook nog wel wat leren denk ik. Dus voor de échte beginner kan ik als hulp dienen en naar de échte prof kan ik goed luisteren en meekijken. Count me in !!!
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Er blijkt dus voldoende animo te zijn, om dit verder uit te werken.
Ik zal me eens laten voorlichten wat haalbaar is in bijv 4 tot 6 les uurtjes en wat ons dat gaat kosten. Incl iets van naslag werk.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
dan zal ik maar beginnen met de voorbereiding? ^^

Locatiegewijs is Antwerpen inderdaad niet de beste optie.. dus dat moet nog bekeken worden.

edit: en ik kan de workshop zodanig organiseren dat er voor beginners en gevorderden iets te beleven valt. Misschien is het ook een idee dat alle deelnemers even oplijsten wat ze willen kunnen met het programma. Dan kan dat als einddoel van de dag gezet worden.
 
Laatst bewerkt:

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Kijk breda of regio is dan goed te doen denk ik

Ben even benieuwd als de andere ook bereid zijn om te reizen wellicht samen carpoolen.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Voor mij kan het ook richting Utrecht ofzo hoor. Wat we nodig hebben is een lokaal met computers.. met sketchup erop. Dus misschien een lokale school ofzo?

Tenzij alle deelnemers een laptop meenemen natuurlijk... Een beamer kan ik wel regelen.
 

Mac

Actieve deelnemer
Whoahaa... wat een animo. Klitmøller is in Jylland, da's 5 uur hier vandaan.
Nu hebben min vrouw en ik een B&B in zuidfrankrijk compleet met felder-kelder.... daar zou het wel kunnen ;-) Eten we in ieder geval heuuuuuul erg lekker....

Maar dat zal niet gratis gaan lukken :-(

Als je netwerk / internet niveau bedoeld dan zit het wel goed denk ik.

Overigens wil ik ook betalen voor de cursus mocht dat nodig zijn
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Stap 1 zal zijn
Wie gaat hem geven
Stap 2
Maakt hij of zij lesmateriaal
Stap 3
Prijsafspraak wil erjuist voor betalen zodat iemand ook het goed voorbereid en dat je na die dag ook kan zeggen heb wat geleerd.
Stap 4
Locatie zoeken evt met computes of anders laptops mee nemen.
Stap 5
Prijs voor de cursus berekenen.

Ongetwijfd zal ik paar stapjes vergeten zijn, maar dat ligt aan de tempratuur waar ik nu ben 34graden
 

WR1944

Oud hout
Hetgeen aan het begin door enkele forummers gezegd werd komt me erg bekend voor. Sinds halverwege de 70er jaren "doe" ik aan computers, de eerste soldeerde ik eigenhandig in elkaar. En voor een scheepswerf maakte ik modules voor een CAD-systeem (Eagle voor de harde kern). Daarna werd het Autocad. Dus enige ervaringen met CAD heb ik wel. Maar het SketchUp krijg ik ook maar niet in de vingers. Een zekere vorm van intuitief handelen schijnt bij mij te ontbreken.
Dus ik neem een stompje potlood, lik er aan terwijl ik inspiratie verzamel en maak m'n schetsjes ouderwets op papier. En als het er op aankomt neem ik er ook nog een lineaal en een passer bij.
Succes met de eventuele cursus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.