Magnolia vaas

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Prachtig werk Ad, zo ken ik de kleur van magnolia weer.

Heb je de vaas uit één blok gedraaid? Was het een tak met het hart er nog in?
In elk geval zelf gedroogd neem ik aan.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Tjeerd zei:
Prachtig werk Ad, zo ken ik de kleur van magnolia weer.

Heb je de vaas uit één blok gedraaid? Was het een tak met het hart er nog in?
In elk geval zelf gedroogd neem ik aan.
Bedankt Tjeerd, heb de vaas uit een stuk stam gedraaid waar zijtakken aanzaten, wat ook te zien is. Dit stuk stam lag al geruime tijd in mijn houtopslag, en was droog genoeg om te draaien.
Was van te voren niet te voorspellen wat ik er uit kon maken gezien de grillige vorm van dit stuk stam. Dus heb deze vaas uit de vrije hand gedraaid. Je krijgt een andere kleur te zien als wanneer je iets maakt van een stuk gladde stam zonder zijtakken, maar dat is ook het leuke ervan.
Ad
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Hoi Ad,

Een mooi vaasje heb je er gedraaid! Maar naar een tidje zitten te kijken denk ik,
dat het misschien nog beter zou zijn zonder voet. Maar dat is mijn persoonlijke
mening en ik moet bekennen, dat ik meestal niet zo erg van voeten hou ( bij draaiwerk ).
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Horst zei:
Hoi Ad,

Een mooi vaasje heb je er gedraaid! Maar naar een tidje zitten te kijken denk ik,
dat het misschien nog beter zou zijn zonder voet. Maar dat is mijn persoonlijke
mening en ik moet bekennen, dat ik meestal niet zo erg van voeten hou ( bij draaiwerk ).
Hoi Horst, diezelfde gedachten had ik eigenlijk ook wel om er geen voet aan te draaien.
Maar, deze vaas is gemaakt om er droogbloemen in te zetten, en gezien het gewicht van de vaas die licht weegt, heb ik nadat ik er een tijd geleden een gelijksoortige vaas heb gemaakt zonder voet die prompt omviel zodat ik hem met knikkers heb moeten verzwaren, toch maar besloten vanwege de stabiliteit er een voet aan te maken.
Ik ben het dus eigenlijk wel met je eens, zonder voet toont deze vaas meer elegantie.
Beste groeten, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.