dagaanbieding toolnation

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
hoi

(ik hoop dat ik hiermee geen reclame wetten overtreed, maar is deze aanbieding wat ? zoek naar een stofzuiger voor oa

cirkelzaag,frees;decoupeerzaag en afkortzaag op aan te sluiten, evenuteel met zelfgemaakt verloopstukjes.

deze aanbieding lijkt me goedkoop, ivg met andere stofzuigers / schuurmachine combo. Ook met inschakelautomaat deze stofzuiger


hierbij de link :
http://www.toolnation.nl/machine/re...eszuiger-fms200intec-multi-schuurmachine.html

groetjes
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Die stofzuiger heeft een automatische start stop, dat is al goed.
Er is geen info over het geluidsniveau, dat kan je beter opzoeken want dat type stofzuiger kan veel lawaai maken.
De buis is 35mm, dat is goed om te stofzuigen of voor op afkortzaag of cirkelzaag, maar voor de andere machines is dat te dik om echt praktisch te werken.
Er is blijkbaar geen pre-filterzak in, alles gaat rechtstreeks in de vouwfilter. Dat werkt economisch maar de filter ziet zwaar af, dus ook de motor.
Het debiet lijkt goed, maar is aan de ventilator gemeten. Wat dat dus in de werkelijkheid wil zeggen weet ik niet. De onderdruk is iets lager dan op een Festool mini.

Waarschijnlijk geen slechte keuze als bouwstofzuiger voor op zwaardere machines, de goedkopere Metabos zijn made in china, zo hebben leden van dit forum pijnlijk ondervonden, met alle gevolgen van dien, dus verwacht niet te veel inzake bouwkwaliteit en duurzaamheid!
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Is die karcher wel geschikt als bouwstofzuiger? Voor stof enzo? Het is verdacht dat dit er niet bij staat.

Ik heb een hitachi wde1200. Is prijstechnisch ook goed te doen. Gebruik hem zonder zakken en daar kan ie tot nu toe prima tegen. Tegenwoordig wel met een bigdirtseparator ertussen omdat deze makkelijker schoon te maken is. Ik wil nog een keer een andere hebben met automatische filterreiniging en iets meer zuigkracht. Al is de zuigkracht van de hitachi voor de meeste klussen ruim voldoende.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Jazeker, kan met en zonder stofzak (zit een extra filter in) en gaat ook automatisch aan (en blijft 5 seconde langer aan staan).

Enige nadeel is de stofzuiger mond, die is vrij groot en lang dat is vervelend in je machine.
Maar die heb ik simpelweg ingekort tot een paar centimeter :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.