houten lintje

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ook dit weer uit een boek "geleend". dit is mijn eerste probeersel en voor nog veel verbetering vatbaar maar ik wou dit vast even laten zien. het leuke vind ik dat dit niet een keer rond is maar een andere vorm. hoort dit nog wel bij houtdraaien?? tja dat is een leuk discussiepunt, ben benieuwd wat men vindt.

rick

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, ik heb dit diverse keren gezien op MyFamily waar ik lid ben van geweest tot half 2005.
Als ik eerlijk ben vind ik dat te artistisch, en dus niet functioneel.
Eigenlijk om die reden omdat ik vond dat Myfamily teveel de kant op ging van artistisch werk, en geen oog meer had voor het normale functionele draaiwerk, heb ik mijn lidmaatschap opgezegt.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
dat is inderdaad een onderdeel van de discussie: wat is houtdraaien en wat hoort tot beeldende kunst ? ik heb er in ieder geval veel plezier in, is wel een leuke afwisseling. komende winter wil ik me gaan toeleggen op het maken van kleine kasten.
 

iMarc

Actieve deelnemer
31 aug 2009
30
0
Rick,

Los van de discussie over functionaliteit, moet ik zeggen dat ik het erg knap gemaakt vind. Ik heb zelf geen enkele ervaring met houtdraaien, dus ik ben erg benieuwd hoe je dit nou maakt. Heb je hier foto's van of relevante links naar sites? Ik leer graag namelijk.

Edit: nog een vraagje: hoe groot is de lintworm eigenlijk?

Nogmaals, erg mooi gemaakt!

Groet,
Marc
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
marc

het lint is ongeveer 1 meter lang. het idee komt uit het boek van malcolm tibbets

http://www.tahoeturner.com

het productieproces is niet ingewikkeld maar komt echter aan op zeer precies draaiwerk. hier valt voor mij nog erg veel verbetering te halen


rick
 

iMarc

Actieve deelnemer
31 aug 2009
30
0
Leuke site om te bekijken. Dit werk vergt veel geduld zo te zien (zou een goede therapie voor mij zijn .... :lol: ).
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
't is inderdaad een leuke site. houtdraaien is een goede hobby voor mij. het dwingt je tot rust. in het huidige jachtige leven is een stukje rust en ontspanning erg welkom.
momenteel bezig met een nieuw lintje en een kleine vaas van esdoorn en walnoot. hou jullie op de hoogte

rick
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Dat lintje lijkt me toch erg op een gewone bruinslang!
Daarmee moet je erg op de hoede zijn; die zijn erg giftig!

Mooi Werk, Rick!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.