Gezocht Museum

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Buurjongen is dit jaar begonnen met de opleiding meubel op MBO niveau. Meestal gaan we ergens iets leuks en educatiefs doen in het jaar. Iets van NEMO of Openlucht museum in Arnhem of Enkhuizen. Altijd leuk zon dag vind ook hij.

Leek mij leuk om iets van meubels te gaan bekijken ergens. Helaas is de tentoonstelling in de kunsthal van Pastoe ook voorbij.

Iemand nog een leuk idee voor de komende tijd ??
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Piet Hein Eek in Eindhoven heeft boven z'n winkel, en je kunt naar beneden in de werkplaats kijken. Tis niet een museum, maar wel een mooi voorbeeld wat je kan maken van gebruikt hout
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Piet Hein Eek in Eindhoven heeft boven z'n winkel, en je kunt naar beneden in de werkplaats kijken. Tis niet een museum, maar wel een mooi voorbeeld wat je kan maken van gebruikt hout

Dat is een mooi optie die het overwegen waard is. Daar gaan we wel een uurtje mee vol maken. Het is jammer dat het Evoluon geen rondleidingen meer geeft. Verder nog dingen die de moeite waard zijn in deze stad of er buiten ???
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
eindhoven is wat dat betreft het meest interessant tijdens de dutch design week denk ik. dan is er in heel de stad overal wel wat te bezoeken.

Wat PHE betreft, was ik zelf erg ontgoocheld door zijn showroom, met name over de afwerking van zijn meubelstukken en het bijhorende prijskaartje (vond ik absoluut niet in verhouding). Ik bedoel maar: voor een keukenblok van 10.000 euro mag je wel verwachten dat een lade zacht sluit en niet met een klap dichtslaat en dan vervolgens terug een stukje opengaat........)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Is al een paar jaar geleden dat ik er ben geweest, maar vond het Van Abbemuseum zeker de moeite waard. O.a. mooie 3D uitvoeringen van Lissitzky's werk.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
pre-historisch dorp

Nou nou! ze zijn paar jaar geen kampioen met voetbal en philips is weg maar om het nou meteen een prehistorisch dorp te noemen? Wel de slimste regio van Europa daar he... met de high tech campus...
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Van Abbe museum kan ik wel waarderen alleen denk ik de jeugd niet echt.

Zou je in Utrecht bij de Pastoe fabriek misschien een rondleiding kunnen krijgen. Dat lijkt mij zelf wel leuk. Op zaterdag 17 maart 2012 hadden ze een open dag. Zijn er nog andere fabrikanten die wat willen laten zien. Ook privé aanbiedingen sla ik niet af, mag allemaal dm. :)
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Mooie optie alleen Sint Nikolaas is ook al niet om de hoek. Zit al het moois in Belgie soms, behalve dan Rick en zijn houthandel. :(

Net even bij Centraal Museum Utrecht de Rietveld collectie bekeken. Helaas nu in het museum maar 3 van de 83 meubels. Allemaal zo magertjes alsof we in Nederland niets hebben ???? :confused:
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ohja, het Rijksmuseum is volledig vernieuwd!

en ja, al het goede zit hier :p

en zeker een aanrader: het Museum van Oude Technieken (MOT) in Grimbergen... kan je combineren met een workshop van Kodama en een camping ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.