schuren met wax

Piwood

Nieuw lid
9 apr 2013
9
0
Hallo,

ik zie op youtube filmpjes waar men hun werkstuk schuurt met Crystal clear paste wax van staples.
Grote voordeel hiervan is dat er weinig tot geen stof bij vrijkomt. Nu probeer ik zo te draaien dat ik zo weinig mogelijk hoef na te schuren.
Echter tot op heden moet ik nog altijd wel naschuren/polijsten.
Nu heb ik dit zelf geprobeerd met een blanke antiekwas. En ik ben daar niet ontevreden over.
Ik ben vervolgens op zoek gegaan om een pot crystal clear paste wax te bestellen. Heb een adres in de VS gevonden.
Dit mag echter niet verscheept worden naar Nederland.

Is dit middel niet te verkrijgen in Nederland? Zo ja waar?
En wordt deze methode (met wax naschuren) ook door anderen gebruikt?

groeten
Pieter
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
volgens mij is deze manier niet gebonden aan een bepaald merk wax. het kan met verschillende varianten. nat schuren met tung olie of zelfs zonnebloemolie word ook gedaan. let wel op deze manier werkt niet altijd, bijvoorbeeld bij een donkere houtsoort met afstekend wit spinthout. het witte spinthout kan dan verkleuren door het wax/schuurstof mengsel.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
2 delen mineraalolie van Ikea en bijenwas.
Laten smelten in een blik in een pan heet water, mengen en klaar. Kost niks doet wonderen.
En er is vast wel een imker in de buurt die nog wel een blok was heeft liggen.
Voor 6,- kun je de komende jaren vooruit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.