Wigvormige brievenbussen van robijnhout

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Voor een zorginstelling in Apeldoorn maakten wij, Marinus en Ernst van ME-Meubelmakers, deze brievenbussen.
Van een oude parketvloer van Robijnhout zaag- en schaafden we plankjes van 50mmX16mm,
Van die plankjes maakten we een gesloten doos door ze om een houten mal in steenverband te verlijmen, met onder en bovenin een plank met een gleuf. Met heel veel lijmklemmen en zonder ook maar één spijker of schroef werd een strakke doos verkregen.
De Doos zaagden we diagonaal doormidden waardoor 2 brievenbussen ontstonden.
Achter iedere bus een klapframe gemonteerd met pianoscharnier, meubelschaar en snapslotje;
Na veel schuren en olieën: Deze prachtige brievenbussen voor de bewoners.
Wat vinden jullie ervan?
20130606_105738.jpg20130606_105714.jpgDSCF4381.jpgbrievenbus.jpgDSCF4391.jpgDSCF4601.jpg
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Zien er goed uit.

maaruhh..ruim je werkbank eens op ;);)
Een foto of het is niet gebeurd, liefst een breedhoek foto van de nette referentie werkplaats met de krant van gisteren in beeld. :) Ik heb gisteren geen foto's kunnen nemen in mijn werkplaats, naar buiten gegaan voor ... het licht, heb dan nog het langste onkruid moeten uittrekken omdat die achter de tafel uitschoot. Die steriele Amerikaanse bloggers werkplaatsen zijn bewonderenswaardig.
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Heel mooie brievenbussen. Ook mooi hoe jullie embleem er op staat, is dit er in gebrand, gelakt of een stikker?
 

WR1944

Oud hout
Yep...mooie brievenbussen....maaruhh..ruim je werkbank eens op ;);)

Rick, je zegt het zelf al, een werkbank. Je moet toch kunnen zien dat er gewerkt wordt! ;-)
Bij mij is het een identiek verhaal. Gedurende een project verzamelt het gereedschap en materiaal zich als door een onontkoombare natuurwet gestuurd. Als het project af is wordt er schoongemaakt en opgeruimd. En soms ook tussendoor als ik een paar extra vierkante centimeter vrije tafel nodig heb voor de klus.
Maar het idee van de brievenbussen is leuk gevonden, ziet er praktisch en mooi uit.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
inderdaad mooie brievenbussen!

Ik zou voor de opgeruimde werkbank ook maar niet in mijn hok of op mijn foto's kijken...

Cas
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Woodworkers,

Bedankt voor de complimenten, was een mooi project om te doen.
Logo is een stempel, gemaakt door stempelgalerie 'de voet' in Deventer met speciale Stazon inkt.
Brandstempel was mij te duur, nu voor 35 euro klaar. Houdt perfect!
Rick, je hebt wel gelijk, schuur is niet netjes, blijft een aandachtspunt....

Brievenbus staan in de Dänish oil, daarmee blijft de kleur mooi.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
de brievenbussen zien er idd erg mooi uit.

Deze week toch maar is ff de stad in kijken bij stempelgalerie 'de voet'. zoek ook nog een brandstempel maar dia zijn idd wel nog wel duur, dus misschien maar eens zo een stempel gebruiken als dat jij aangeeft.
Dus thanx voor de tip

Gr Marco

 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Wij hebben eerst geolied (dänish oil) en daarna, toen het droog was, gestempeld.
In de stempelgallerie heb ik ook een proef op hout met osmo olie gedaan, stazon inkt blijft perfect zitten
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Dag Ernst,

Even offtopic en met alle repect voor dit topic. In de tussentijd heb ik m'n eigen stempel besteld bij "de Voet" na jou verhaal, en toevallig vandaag binnengekregen.
Ik had nog een stukje noten liggen met aan de ene zijde danish oil en de andere kant gekookte lijnolie, en het blijft er mooi opzitten. Helemaal goed. Bedankt voor de tip.

IMG_20130720_174257.jpg

Dennis
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Dag Ernst,

Even offtopic en met alle repect voor dit topic. In de tussentijd heb ik m'n eigen stempel besteld bij "de Voet" na jou verhaal, en toevallig vandaag binnengekregen.
Ik had nog een stukje noten liggen met aan de ene zijde danish oil en de andere kant gekookte lijnolie, en het blijft er mooi opzitten. Helemaal goed. Bedankt voor de tip.

Bekijk bijlage 7592

Dennis

Wauw wij gaan van de week ook een ontwerp maken. Loop al zo lang met plannen ben erg benieuwd hoe leeg de schatkist wordt.

Heb even gekeken naar je website IETSvanDIJK.NL dacht leuk allemaal hout, helaas niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.