Ervaringen bandschuurmachine Festool BS75 en/of BS105

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Beste Forum-collega's,
Wie van jullie heeft ervaring met beide machines en kan deze vergelijken of tips geven bij de keuze ervan?
Of wie heeft specifieke opmerkingen over een van deze twee machines?
Alvast bedankt voor jullie input - zou het selectieproces misschien vergemakkelijken.

Groeten
SVB
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik heb de Festool BS75 en de BS105.
Ik vind de BS105 de fijnste machine, met het grote vermogen toch heel goed controleerbaar en schuurt uitermate vlak
zonder happen uit het hout te nemen.
De BS75 vind ik wat minder en kan soms wat in het hout duiken (komt volgens mij omdat de hoek waarmee de band van
de voorste rol naar het vlak overloopt iets te groot is)
Je zou voor grote vlakken, het schuurraam kunnen nemen, dat voorkomt weer dat de machine in het hout kan graven.
Voor het kleine fijne schuurwerk gebruik ik de Bosch PBS 75 AE, een uitermate fijne machine voor vlak schuurwerk.
Voor langdurig schuurwerk is de bosch minder geschikt, er komt schuurstof bij de tandwieloverbrenging ( de festool
heeft hier een afdichting) en de schakelaar begeeft het vaak na 1 jaar.
Daarnaast heb ik ook nog een Hitachi SB110, maar die is echt alleen maar geschikt voor ruig schuurwerk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.