Trend bovenfrees + tafel

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Yes ! :D mijn nieuwe bovenfrees en tafel zijn toegekomen !
De Trend T11 zal netjes gemonteerd worden op de nieuwe tafel :

4970_2567_popup.jpg


Tafel is al volledig gemonteerd, ben nu bezig met het uitlijnen van de base plate van de frees met de insert plate van de tafel , maar voor zo'n precisie werk is het beter met een
frisse kop te werk te gaan, dus even uitgesteld op dit late uur om morgen terug verder te doen. :cool:
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Drie maal helaas, de Clamp Block Assembly zit niet in de doos meegeleverd, dus zal nog even wachten worden op het eindresultaat. :(

Tot nu toe besluit van deze tafel : Zeer solide sterke constructie, top kwaliteit. Tafel staat enorm stabiel en is eenvoudig in elkaar te monteren.
Enige nadeeltje, de Fenolic insert plate durft wel een beetje zijn toplaag te breken bij het uitboren van de monteer gaten voor de bovenfrees. heel omzichtig te werk gaan dus.

Verder verslag vanaf ik kan verder bouwen :cool:
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Komt van bij Capelleman (de Pinte).
Is inderdaad stevig , nadeeltje is dat het qua gewicht kan tellen om het monster te monteren :D
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Het ontbrekende stuk werd gisteren middag netjes afgeleverd door Capelleman en vandaag kon ik dus aan de slag met de verdere bouw van de tafel :cool:
Nog een kleine 2 uurtjes werk en alles steekt netjes in elkaar. Paar testhoutjes erover gegooid en gemerkt dat de insert plate nog een klein beetje hoger moet komen (hout blokkeert met de kopse kant).

Al bij al dus heel blij, en morgen met een frisse kop wat testen doen en vooral enorm veel fouten gaan maken en leren :p

Groeten van een blije beginner !
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Even een aanvulling hierop.

In de maanden juli en augustus een aantal dingetjes geoefend op deze routertable en ik was heel tevreden.
Na augustus , tot op vandaag, niets meer kunnen doen in houtbewerking (omstandigheden). Dus vandaag even terug erin willen duiken.

Helaas, tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat de "Phenolic Insert Plate" doorgebogen is :(
Zodanig zelfs dat het nagenoeg onmogelijk is nog hout erover te duwen, want het blijft uiteraard haperen gezien de plate doorgebogen is en dus onder het niveau van het tafelblad komt.

Ik heb onmiddellijk een contact formulier ingevuld bij KREG om te vragen hoe dit kan komen, want ik vind dit persoonlijk niet normaal. Helaas pindakaas ...

Indien ik antwoord krijg van Kreg vul ik het topic hier zeker verder aan !
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Dat is slecht nieuws. Heb je de hele tijd je frees er onder gelaten?

Hopelijk krijg je een vervangende plaat van hun.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ja, de frees hangt er onder. Ik zie niet echt in als je een freestafel koopt dat je dan zou moeten je frees telkens weghalen .... maar goed.
Ik hoop het ergens ook dat er een vervanging zal voorzien worden ... zo niet zal ik er één laten maken op maat.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik lees dit draadje met interesse, want ik vind het een vreemd verhaal.
Zelf heb ik ook een T11 onder de Trend insert plate hangen (nu al bijna 2 jaar achter elkaar); en hij geeft geen krimp.
Ik weet niet of de insert plate van Trend precies hetzelfde is als die van Kreg.
Maar dat phenolic spul is knetterhard; hoe kan dat nou doorbuigen???
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik lees dit draadje met interesse, want ik vind het een vreemd verhaal.
Zelf heb ik ook een T11 onder de Trend insert plate hangen (nu al bijna 2 jaar achter elkaar); en hij geeft geen krimp.
Ik weet niet of de insert plate van Trend precies hetzelfde is als die van Kreg.
Maar dat phenolic spul is knetterhard; hoe kan dat nou doorbuigen???

Dat is exact wat ik deze middag ook dacht. HOE kan zo'n plaat nu in godsnaam doorbuigen ...
Die KREG plates zijn inderdaad ook keihard. Toch zit er een duidelijke buiging in (heb het nog niet exact opgemeten) maar in elk geval
genoeg dat als je hout doorvoert het bij de overgang van plate naar tafel blijft steken en je niet verder kan.

Ik heb er een rechte hoek op gezet en je kan het licht er vanonder zien komen in het midden :(
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ja, de frees hangt er onder. Ik zie niet echt in als je een freestafel koopt dat je dan zou moeten je frees telkens weghalen .... maar goed.
Ik hoop het ergens ook dat er een vervanging zal voorzien worden ... zo niet zal ik er één laten maken op maat.

Het zou ook niet mogen gebeuren, het is gemaakt om een frees onder te hangen. Was meer uit nieuwsgierigheid.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Net bericht van Kreg customer service gehad. Ze betreuren het voorval en zullen onmiddellijk een nieuwe insert plate opsturen. :cool:
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Ik wou dit toch nog even aanvullen (vergeten). Kreg heeft mij dan effectief een nieuwe plate gestuurd en zelfs de nieuwste versie met click-lock insert plaatjes ! Top service dus van Kreg tool company !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.