Nachtkastje

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Ik heb vandaag een kastje gemaakt! Ongeveer een 5 uurtjes werk.

Kosten
Hout 20 euro
Scharnieren/ snapper/ schroeven 7,50
Lak 7,50

Totaal 35 euro materiaal


Het resultaat

kastje.jpg
 

WR1944

Oud hout
Dat is een handzaam en stevig nachtkastje geworden. Alleen jammer dat de bewerkingsporen van de leverancier nog zichtbaar zijn. Met wat schaven en/of schuren was dit te verhelpen. En ook de schroefgaten hadden wat minder zichtbaar kunnen worden weggewerkt. Maar misschien ben ik wel een muggenzifter. ;-)
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
@Heckeman Helaas ben ik druk bezig met carrière maken. Daar past even geen groot project bij. Maar in de toekomst sluit ik niets uit. Misschien koop ik in het najaar wel een leuke bestel bus die ik ombouw naar camper.

@ Wr1944 Ik heb hier genoeg machines staan om het kastje helemaal glad te maken. Ook kon ik een verbinding maken zonder zichtbare deuvels. En tot voor kort zou ik ook alles heel netjes hebben afgewerkt (Hout- en meubelerings college style). Echter ben ik de laatste tijd van mening dat ik dit mooier vind en vind ik het juist wel leuk om dit alles zichtbaar te houden.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
...
@ Wr1944 Ik heb hier genoeg machines staan om het kastje helemaal glad te maken. Ook kon ik een verbinding maken zonder zichtbare deuvels. En tot voor kort zou ik ook alles heel netjes hebben afgewerkt (Hout- en meubelerings college style). Echter ben ik de laatste tijd van mening dat ik dit mooier vind en vind ik het juist wel leuk om dit alles zichtbaar te houden.

Prima, ieder zijn ding! Ik ben het wel met Wr1944 eens. Sporen van gereedschap vind ik niet altijd zo erg (sporen van een handschaaf of een aftekenlijn). Maar flinke machineslag doet mij persoonlijk al snel denken aan een werkstuk waar weinig aandacht aan gegeven is.
Met deuvels daarentegen vind ik niks mis mee, ik gebruik ze ook vaak op een decoratieve manier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.