maja de bij schaal

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Na de verbouwing van de keuken had ik nog een stuk werkblad over. van dit stuk multiplex en nog een andere kleur multiplex dat ik nog had liggen heb ik maar eens geprobeerd een schaal te draaien. moet zeggen dat dit erg tegen viel. na elke haal met de beitel moest ik hem wel weer slijpen. dus voor ik weer wat met multiplex wil gaan draaien zal ik eerst nog wel eens na denken of ik dat nu wel echt wil :D
schaal is 42 cm doorsnee en 18 cm hoog en afgewerkt met walnotenolie. de schaal is nu in gepikt door mijn vriendin om te dienen als fruitschaal.
DSC_1934.jpgDSC_1933.jpgDSC_1935.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Netjes afgewerkt. Je moet een behoorlijke bank hebben om dit makkelijk te draaien. Persoonlijk zou ik een andere voet gekozen hebben bij zo'n grote schaal.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
het is idd echt erg om te draaien. en ik had ook nog eens de toplaag van het keukenblad er op laten zitten en dat was wel het slechtste idee ooit.:mad::D
De draaibank bevalt mij echt super......! ben nog steeds blij dat iemand op het idee kwam om een andere te willen kopen en deze weg te doen.....;)
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
@ Nico. Ik kan het toerental niet aflezen en weet niet het exacte toerental maar doe dit op gevoel. de draaibank heeft 3 snelheden te regelen via de v-snaar en daarnaast zit er een frequentieregelaar er op. ik draai op de middelste snelheid van de v-snaar en dan gestart op 40 procent van die snelheid en op gevoerd tot 55 procent.
Het is de oude draaibank van Rick die ik heb overgenomen dus misschien weet hij meer hier over te zeggen maar ik zou het zelf dus niet exact weten.
Wat de grote van de schaal betreft.... ik wou graag een grote schaal maken nu ik deze draaibank heb gekocht en aangezien ik nog geen stuk boomstam heb waar ik zo grote schaal uit kon halen dus maar dit geprobeerd.... :D nu dus op zoek naar een groot stuk boomstam.......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.