Wat is handig?

Elvie

Nieuw lid
14 jun 2013
2
0
Wageningen
Beste allemaal,

Al even lees ik anoniem mee en heb me nu geregistreerd.

Eerst met de billen bloot: Ik heb weinig kluservaring en- kennis, maar leer snel en graag. Heb onlangs een grote houten plantentrap (2.40x1.20) en een kinderpicknicktafel gemaakt, maar alles met de hand. Aangezien ik nog veel meer ideeën heb die ik uit ga voeren, ben ik op zoek naar goed materiaal. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg willen helpen. Ik heb al veel gelezen, maar kom er niet helemaal uit.

Wat wil ik?
- planken en balken inkorten. Nog even geen idee welke uiterste dikte
- klein plaatwerk, dus geen platen van 2m
- verstek zagen (nauwkeurig)
- frezen
- een jaar of wat vooruit kunnen en dan doel ik op uitbreid mogelijkheden
- nauwkeurigheid
- veiligheid
- gezondheid (afzuigen)
- ben bang dat ik nog wat zaken vergeet...

budget: nog even geen idee.

ik wil beginnen met wat recht toe recht aan zaken (speelgoedkist e.d.) om ervaring op te doen en wie weet waar ik uiteindelijk op uit kom.
Mijn binnenruimte is zo'n 6x3, dus beperkt. Buiten heb ik wel meer ruimte ter beschikking.

Wie wil me een beetje op weg helpen? Ook met zaagbladen ed?

Alvast heel hartelijk bedankt.
Elvie
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Als eerste welkom bij het Forum. Elvie als je even je woonplaats of je omgeving vermeld bij je inschrijving zijn er was wel forum leden die in de buurt of uit je omgeving komen. Ik denk dat elk forumlid graag een nieuwe forumlid zien hobby houtbewerker graag op weg wil helpen met deze geweldige hobby.

Groetje Marc
 

Elvie

Nieuw lid
14 jun 2013
2
0
Wageningen
Dag Marc,

Dank je wel voor het welkom heten. Ik heb mijn woonplaats toegevoegd. Komen jullie standaard bij ieder nieuw forumlid op de koffie dan? ;)

Gr. Elvie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.