Standenstoel

Odello

Nieuw lid
10 jun 2013
4
0
Ben op zoek naar de onderdelen/benodigdheden die je nodig hebt om zelf een standenstoel te maken maar geen idee waar ik die kan vinden en hoe ze heten wie kan mij helpen ??? Odello van knijff
 

WR1944

Oud hout
Ik denk dat deze vraag wat nadere toelichting vereist. Is het een strandstoel/deck chair die je kan verstellen, iets als een pianokruk met een spindel mechanisme, een leunstoel met een verstelbare rugleuning (een zgn. Liberty chair)? Een plaatje van een voorbeeld of een schetsje zou al veel licht in de duisternis brengen.
 

Odello

Nieuw lid
10 jun 2013
4
0
Gaat om standenstoel: stoel met verstelbare rugleuning waar de armleuning optilt en dan de rugleuning heen weer kunt bewegen.daar zoek het mechaniek voor maar dus geen idee hoe het heet en waar te vinden.
odello
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Met de volgende zoektermen kom je wel iets verder denk ik: telescoopversteller, verstelbeslag, Rastomat.
 

Odello

Nieuw lid
10 jun 2013
4
0
Als ik die dingen Google krijg ik alleen maar verstelbeslag voor bedden ed helaas maar al wel bedankt voor het meedenken allemaal.
odello
 

WR1944

Oud hout
In mijn post had ik het over een Liberty stoel, ook wel Morris stoel genoemd. Daar scharniert de rugleuning. De armleuning is naar achteren verlengd en er zijn halfronde uitsparingen in de bovenkant gemaakt. Hierin rust een ronde stok waar de rugleuning tegen aan kan rusten. Je hebt dan geen speciaal beslag nodig en de rugleuning is met een scharnier aan de rest van de stoel bevestigd.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.