Verslaat Festool domino!

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Laat mij als eerste zeggen dat ik het knap vind wat hij gemaakt heeft. Ik zie alleen niet echt de toegevoegde waarde van dit domino imiteren. Volgens mij is de truck bij de Domino dat je maar 1 x hoeft te prikken. Als je zoals hier meerdere keren insteekt heeft de domino achtige werking geen toegevoegde waarde meer. Waarom niet gewoon recht insteken en dan links rechts bewegen zoals bij een traditionele langgatboor. Het is natuurlijk knap dat je met 1 boor allerlei maten kunt maken maar volgens mij is hier toch het doel voorbij geschoten,

Nogmaals, wel heel knap gemaakt en bedacht!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ben volledig akkoord met scheppie, technisch gezien is het een meesterstuk. Maar of het uiteindelijk de moeite is om te maken weet ik niet.
De variabele breedte is wel een groot voordeel. Het nadeel dat ik zie is dat je moeilijk op een tafel kan werken doordat de kop zo laag is. Je werkstuk moet dus bijna altijd boven een leegte uitsteken, soms werk je met de domino op stukken die dunner zijn dan de basis hoog is. Dan moet je die ook laten uitsteken voor het werkblad en dat werkt stukken minder handig/stabiel.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
@JPAJS oh die heb ik dan volledig gemist dank voor het attenderen hiervan

@ Scheppie en @ Benchworks jullie hebben aan een kant wel gelijk maar ik vind het geweldig om te zien hoe je met relatief simpele en goedkope materialen een redelijk mobiele gatenfrais kunt maken het is zeker geen vervanging voor de dominofrais!
Eerder denk ik aan zwaardere konstructies (deuren, kozijnen of op de bouwplaats).
Al om al een leuk apparaat ook om zelf te bouwen.

Roeland
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Dit is meer de Russische manier van, heb geen geld voor Festool Domino, dus bouw ik er zelf een.

Maar wel knap gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.