Werkplaats met veranda

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Goedenavond forum-leden. Ik zie veel mooie foto's voorbij komen van evenzovele mooie werkplaatsen. En dus dacht ik... laat ik ook eens wat foto's van mijn 'stulpje' plaatsen.

Deze garage annex werkplaats met veranda heb ik zelf ontworpen (op de tekentafel van wijlen mijn vader, architect) en hebben wij medio april 2012 laten plaatsen. Aanvankelijk had ik het gedeelte waarin de werkplaats gesitueerd ook van betonnen klinkers voorzien. Echter, door optrekkend vocht bij extreem regenachtig weer werd het mij allemaal wat té vochtig binnen. Vandaar ook dat er in maart 2013 een geïsoleerde betonvloer in is gekomen. Nu is het er kurk-droog en ben ik er helemaal gelukkig mee.

Alle elektra heb ik zelfstandig aangelegd. Omdat de meterkast van de woning zo'n 50 meter verderop staat heb ik in de werkplaats een eigen groepenkast (3 groepen) aangelegd. 1 groep voor sec de verlichting, de overige 2 groepen zijn voor de overal aanwezige wandcontactdozen (daar heb je immers nooit teveel van... ;) ).

De werktafel (bijna 5 meter lang) heb ik om een stalen gereedschapswagen heen ontworpen en gebouwd. Er komen nog laden in waarin ik de diverse systainers kwijt kan. Voor de eigenlijke werkbank ben ik voornemens om een variant van de alom bekende MFTC werkbank van Tim (BenchWorks) te maken. Dit omdat ik in het zomerseizoen ook mijn aanhangwagen met surfspullen kwijt moet kunnen. Flexibiliteit is dan toch wel belangrijk... :rolleyes:

Werkplaats 00.jpg
.
Werkplaats 01.jpg
.
Werkplaats 02.jpg
.
Werkplaats 03.jpg
.
Werkplaats 04.jpg
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Wat een mooie werkplaats en veranda.
Als ik dit zo zie, zou ik niet meer op vakantie hoeven. Lekker bbq-tje erbij en klaar.

Alleen de zon nog.............

Grts, Raymond
 

WR1944

Oud hout
Dat is een leuk geheel geworden. En ook leuk om de houtconstructie te zien die bijna een kopie is van een eventuele stalen uitvoering, kompleet met windverband. Ik ben al zo vertrouwd met de frame bouw hier dat het me direct opvalt. Hier staan de vertikalen dichter bij elkaar maar door dat er een OSBplaat o.i.d. aan de buitenkant tegen aan komt heb je geen windverband nodig. Ook het dak heeft de balken van de nok naar de wanden lopen op dezelfde tussenafstand en er komen ook platen op. Verdere constructiedetails kan je goed zien op de foto's van de Oklahoma tornado.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Beste, brave forumleden...

Al deze lovende reactie... ik heb het er gewoon warm van gekregen (of komt het toch door iets te snel 3 biertjes te consumeren... :confused:).

Het is een genot om in te werken. Ik heb er een koelkastje staan (bier voor de warme zomermaanden of Jaegermeister voor de koude wintermaanden :rolleyes:). Op de wand van de veranda is op de foto nog de houtconstructie te zien. Ik vond dat achteraf toch wat te onrustig lijken en heb die wand inmiddels ook voorzien van geïmpregneerde larix Zweeds rabat-delen. De BBQ is ondanks de koude periode al een keer in gebruik geweest. Hopelijk komende week weer...

Groeten, Ekko
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
superruimte.... nog ff isoleren zeker ?

Nah... het dak van de werkplaats is bij de bouw al voorzien van isolatiemateriaal. Vooralsnog laat ik het daarbij; afgelopen winter was het prima te doen met alleen een jas erbij aan. ;)
Sinterklaas (pakjesavond) en een feestje gingen ook prima, met dank aan de terrasverwarming van de buren.

|
ik mis een decoratieve maar functionele begplaats voor je boards tegen het dakgebinte van het veranda-gedeelte niks mooiers dan je plank, toch!

Klopt ! Ze liggen nu nog in de ahw, maar na dit seizoen zullen ze zeer waarschijnlijk wel een 'ereplaats' krijgen :cool:
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
En, hoe staat het met de ereplaats? ;)

Oempf Sam, je raakt een gevoelige snaar... Afgelopen jaar niet één (?!!!) keer op de plank gestaan. :mad: Nog steeds geen auto in mijn bezit nl. :(

De ahw is in 2013 alleen gebruikt voor de zomervakantie. Met een lengt van 3.05m en breedte en hoogte van 1.30m kan er een berg aan kampeerspullen mee ;) Staat dus voor het overige in de stalling...

Uit de oude doos onderstaande foto: met paint een voorbeeld van belettering erin "geplakt". Hopelijk dit jaar weer 't water op.

Surf Stuf Trailer SB black.jpg
 

SDC79

Actieve deelnemer
25 nov 2013
42
0
Overijse, BE
Moet dat nu echt?
Denk dat de meesten onder ons kwijlend zitten te kijken naar je 'werkplaats'.
Zoals reeds gezegd, lijkt meer een plaats om op vakantie te gaan.

Dus .... heel mooi :)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Oempf Sam, je raakt een gevoelige snaar... Afgelopen jaar niet één (?!!!) keer op de plank gestaan. :mad: Nog steeds geen auto in mijn bezit nl. :(

De ahw is in 2013 alleen gebruikt voor de zomervakantie. Met een lengt van 3.05m en breedte en hoogte van 1.30m kan er een berg aan kampeerspullen mee ;) Staat dus voor het overige in de stalling...

Uit de oude doos onderstaande foto: met paint een voorbeeld van belettering erin "geplakt". Hopelijk dit jaar weer 't water op.

Bekijk bijlage 13578
spreek me er niet over... vorig jaar denk ik 1 keer op plank kunnen staan... denk ik.. of was dat dan toch het jaar ervoor? Om een depressie aan over te houden :p Gelukkig is er nog hout!


ps: vergeet ook geen hangmat te hangen he ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.