Mijn werkplaats opknappen

hobby-ist

Actieve deelnemer
20 mei 2011
50
0
Hallo forumbewoners.

Ik ben bezig met mijn werkplaats (schuur ) aan het opknappen zodat ik in de winter maanden wat warmer en behaaglijker in de schuur kan knutselen.
Ik ben afgelopen dagen begonnen met het plafond en nu is de verlichting en de elektra aan de buurt waar ik de komende week langzaam mee verder ga.
Hieronder alvast wat plaatjes,omdat ik week dat een ieder hier toch van houd.

DSCF5370.jpg

Hier de situatie hoe het was.

DSCF5384.jpg

Hier zaten er al 2 gips platen tegen aan.

DSCF5406.jpg

Hier zitten de gipsplaten er allemaal tegen aan, en aan de voorkant komen geen gipsplaten,maar word het gedeelte waar el gipsplaten zitten met rolgordijnen afgeschermd om de warmte in de winter wat beter vast te houden zodat ik niet de hele schuur hoef te verwarmen.
De verlichting en het elektra word opnieuw aangelegd zodat het weer helemaal opgeruimd kan worden en ik ook in de koude winter maanden lekker kan hobby-en.
Als het straks weer helemaal klaar is zal ik wel weer een foto plaatsen.

Ik hoor wel weer hoe jullie het vinden.
Gr. Gerry
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat is de balk afstand? Dat lijkt namelijk wat groot voor gipsplaten. Die zet je normaal gesproken namelijk om de 30cm vast, anders heb je kans dat het gaat doorhangen (zeker icm een vochtige omgeving).
 

hobby-ist

Actieve deelnemer
20 mei 2011
50
0
@ jelmer

Nee er zit geen isolatie tussen,maar mijn ondervindingen van de afgelopen jaren zijn als ik het werk gedeelte heb afgesloten met het rolgordijn dat het veel eerder warm is.en het hoeft er ook geen 25 graden te zijn om te werken.:D

@ jpandriesse

De afstand tussen de balken is ongeveer 60 cm,en dat van dat doorhangen in vochtige ruimtes wist ik niet, nu maar hopen dat het goed gaat van de winter.of jij moet nog een suggestie hebben? :confused:

Groetjes van Gerry
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik zou er regels onder schroeven,haaks op de balken, h.o.h. 30 cm, en daar de gipsplaten op schroeven. Kijk verder nog even op dit forum naar wat andere topics over werkplaatsisolatie, met aandacht voor het voorkomen van allerlei condensatie/ rot problemen. Je moet namelijk voorkomen dat vocht vanuit de warme werkplaats condenseert tegen de onderkant vannje (koude?) dakbeschot, want dan is het rap einde oefening voor het dak....
 

hobby-ist

Actieve deelnemer
20 mei 2011
50
0
Hallo

Na wat op onthoud is de verlichting en de stopcontacten in de schuur weer aangebracht, nu probeer ik morgen weer een dagje om de schuur weer een beetje op te ruimen zodat het weer een beetje leefbaarder word, want het is nu nog een beeste bende.
dus sta ik morgen weer een beetje op tijd op zodat de dag weer een beetje langer duurt en ik lekker in de schuur kan gaan opruimen en dingen weg kan gooien wat ik toch niet meer gebruik. ( zal wel niet veel zijn )

DSCF5452.jpg

Groetjes van Gerry :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.