Kiesvoorhout is gestopt

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Na lang beraad heb ik besloten te stoppen met mijn meubelmakerij.
Zes jaar geleden ben ik gestart met een eigen zaak, naast een baan in de luchtfilters.
Reden was, dat ik dacht van mijn hobby mijn werk te maken. Door 2 dagen in de week te gaan meubelmaken kon ik mooi kennismaken met het ondernemerschap.
En daarnaast had ik financieel vastigheid in de filters.
In de afgelopen jaren heb ik best wel wat opdrachten gehad, maar kwam er uiteindelijk achter, dat als je van je hobby werk maakt, dat je dan die hobby niet meer hebt.
Daarbij komt, dat ik werken met hout veel te mooi vindt om er nog wat aan te verdienen. Als je een half uur naar een vers geschaafd plankje gaat zitten kijken om te genieten dan schiet het meubel niet echt op. Een ondernemer blijk ik dus niet te zijn:). Daarbij komt, dat de meest opdrachten van mijn lieve vrouw kwamen, dus de euro's vlogen eerder de deur uit dan erin.
Dat is geen probleem, want zelf gemaakt hoef je niet te kopen en geeft mij/ons veel meer voldoening.
Al met al heb ik er veel van geleerd en er een mooie verzameling hout en gereedschap aan over gehouden.
De meubelmakerij is nu verleden tijd, maar ik heb er een prachtig hobby aan overgehouden.

In de luchtfilters heb ik het erg naar de zin als product engineer en hiermee kan ik misschien een bijdrage leveren aan een schonere, gezondere werkplaats.

Misschien heb ik nu weer wat meer tijd om te 'woordworken' op dit fantastische forum.

Groeten uit Rottum,

Kor van der Meulen
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Kor
Aan de ene kant lees ik met weemoed je verhaal, dat het hout in je bloed zit had ik al lang en breed begrepen. Dat je van je hobby je werk had gemaakt was eigenlijk een beetje nieuw voor me. Jouw filter en je uitgebreide uitleg op div open dagen vond ik zeer interessant en vooral leerzaam. Terug naar het ondernemen. Je moet uit een bepaald soort HOUT gesneden zijn om er brood in te zien, er van te leven zonder concessies te doen lijk wel haast onmogelijk. Ik vind het dapper om ook op het forum zo open over jouw keuze te schrijven.
Je moet maar zo denken"niet geschoten is altijd mis"

Hartelijke groet Hugo
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Het is ook belangrijk om te ontdekken wat je niet bent! Ik weet van mezelf dat ik ook geen ondernemer moet worden. En dat van je hobby je beroep maken herken ik ook. Ik had het met computers. Daar ben ik op een gegeven moment ook uit gestapt omdat het teveel op werk begon te lijken :)

Net wat je zegt: je hebt je hobby weer terug. En als het meezit heb je er nog wat mooi professioneel gereedschap aan overgehouden. Dat is ook nooit weg, toch?
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Als voortschrijdend inzicht de belangrijkste reden is (en je zonder al te veel spijt kunt terugzien op een onvergetelijk avontuur) is je besluit om te stoppen evenzeer een felicitatie waard als de start van een nieuwe onderneming.

Dus hierbij, van harte gefeliciteerd en geniet van je teruggevonden hobby.

Kor (geen familie ;))
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Mooi gezegd, Jan.

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Goed om te horen dat je het henot van je hobby hebt verkozen boven een ondernemerschap wat je de lol in die hobby juist doet verliezen.

Geniet maar volop van het hout.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Beste Kor,

Ik denk dat het een goed besluit is. Wel jammer dat er weer een meubelmakerij stopt maar de redenen die jij aangeeft zie ik vaker voorbij komen. binnenkort koffie ??
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Heel herkenbaar. Bij mij was weliswaar het klussenbedrijf ooit begonnen als noodzaak omdat ik zonder baan kwam te zitten, maar ook ik heb toen ervaren dat op gegeven moment het hobby matige/de lol er helemaal vanaf was. Ondertussen heb ik ook weer een andere baan (detachering in de financiële dienstverlening, best wel een beetje anders dus :p) en heb ik weer lol in het met mn handjes bezig zijn.

Ik wens je veel plezier van het genieten van je hobby ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.