tijd voor een nieuwe zaagtafel, advies gevraagd....

Houtenplank

Actieve deelnemer
19 apr 2011
34
0
Zwolle
Hallo allemaal,

Ik heb mijn eb pk 300 verkocht, was een fijne zaag maar toch iets te lomp. Zodra ik dat ding aanzette begonnen de lichten in huis te knipperen (3100w ofzo). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe/2ehandse en weet nog niet zo goed wat ik in mijn situatie het beste zou kunnen kopen. Ik wil er meubels mee gaan maken (hobby) zoals tafels, salontafels kasten deuren etc. De volgende zaken spelen mee. Moet genoeg power hebben om door flink hardhout heen te kunnen, in de 45 graden stand wil ik er minimaal 4cm mee kunnen zagen. Verder Zit ik met ruimtegebrek. In mijn gararge heb ik 2,7 m breed en 6,5 m diep. Ik wil daar nog een vlakvandikte kwijt en een werkbank en een freestafel. Nu kwam ik op het idee het incra ts/ls systeem aan te schaffen omdat de frees dan in 1 van de zijbladen van het systeem gehangen kan worden en ik daar dus ruimte mee bespaar en het systeem zou daarnaast super nauwkeurig zijn. Iemand ervaring met incra ts/ls?
Het budget is ongeveer 500 euro. Nu kan ik voor dat bedrag een 2ehandse dw 745 kopen welke in het incra systeem past. Ook kan ik een nieuwe metabo ts 250 kopen welke volgens de afmetingen ook bij de incra past. Ik heb ook een 2ehandse complete Metabo magnum tk 1685 gezien, maar ik denk dat ik dan weer met ruimte gebrek zit ivm roltafel, verbreding etc. Heeft iemand van jullie een goed idee hoe ik e.e.a. zou kunnen aanpakken en of genoemde zagen goed zijn?
 
Laatst bewerkt:

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
http://www.axminster.co.uk/axminste...saw-and-accessories--package-deal-prod890142/

voor 442,69 euro (excl. verzendingskosten)
717218_l.jpg


Volgens mij, voor uw budget, goede prijs/kwaliteit verhouding. Toch beter dan tendotools of HBM.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.