twee objecten

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
na een stuk hout in de machine gezet te hebben, weer begonnen. het was zo'n zacht hout, dat het afbrak en daardoor steeds kleiner werd, en een vorm die ik in eerste instantie niet wilde, ach.
ook heb ik m een paar keer in de hoek gegooid, gewoon omdat het niet lekker werken was, toch, de aanhouder wint en heb ik een niet zo'n mooi potje, maar wel af ;) zie eerste foto

de tweede foto(en derde) is een schaaltje van kersenhout, en o, wat werkt dat lekker zeg, mooie kleur trouwens ook. hiermee ben ik veel meer over tevreden.
 

Bijlagen

  • potje-heel zacht hout.jpg
    potje-heel zacht hout.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 316
  • schaaltje kers bo.jpg
    schaaltje kers bo.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 313
  • schaaltje kers zij.jpg
    schaaltje kers zij.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 313

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het potje is inderdaad klaar maar ik heb je wel eens mooiere potjes zien maken!! Het is ook erg lastig hout om te draaien, elke keer wanneer mensen mij vragen voor draaiwerk en dan aan komen zetten met gamma-vuren-balkjes moet ik bijna huilen.

die kersenschaal heeft een erg mooie vorm, kan je eens een foto maken van de onderzijde ? Het lijkt alsof het voetje "verloopt"
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ja rick, mee eens, heb wel wat beter werk afgeleverd, maar het was op dat moment het enigste hout wat ik had, (en dat is inderdaad huilen) enne de doorzetter/aanhouder gaat gewoon door, mooi of niet :) goed voor de ervaring..

de onderzijde is inderdaad niet vlak. ik wilde m er in eerste instantie nog afschuren, totdat men zei dat zo'n 'pootje' wel leuk was, vandaar dat ik m heb laten zitten, maar de volgende keer, doen we het voot t 'echie', en maak ik er een mooi onderstuk van..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.