Tafelzaag VS Combinatiezaag

Luke.

Nieuw lid
14 mei 2013
11
0
Beste heren en dames waarschijnlijk ook,


Ik ben opzoek naar een zaagtafel voor in mijn bus. Ik ben timmerman in de bouw en renoveer ook monumentale panden.
Dus ik ben opzoek naar een allround tafelzaag of combizaag. Voor diegenen die ervaring hiermee hebben luidt mijn vraag als volgt:

Als je zou kiezen tussen een Makita flipper LF1000 of een Makita tafelzaag, de MLT100x of 2704x geen idee wat het verschil is :S , wat zou het dan worden?

Het is mijn eerste zaagtafel dus ik heb weinig ervaring hierin. Wie o wie geeft me een duw in de goede richting?


Met vriendelijk groet,


Luke.


ps leuke en vriendelijke topics hebben we hier in woodworking.nl
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik heb thuis een flipper staan, en de bevalt mij goed, ligt er ook een beetje aan hoe nauwkeurig je wilt of moet werken denk ik, en wat je het meeste gebruikt, afkorten of de tafelzaag. je kunt bij de flipper geen hele brede delen zagen !
Cas
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Zo'n flipper zaag is handig als je ter plekke eens een paar stukken in de lengte wil doorzagen, maar een volwaardige tafelzaag is het niet echt. Die andere modellen ook niet helemaal, maar als je iets compact en draagbaars wil dan moet je zoiets wel nemen.
 

Luke.

Nieuw lid
14 mei 2013
11
0
Hoi heren, bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik het meeste ga afkorten, maar op locatie is het ook handig om te kunnen schulpen. Waar ik de tafelzaag ook voor gebruik is het profileren van raam/kozijnhout. Dus ik moet tig CLS balkjes kunnen afkorten én de machine als tafelzaag kunnen gebruiken. Ook lijkt mij het afkorten met een tafelzaag, bv MLT100x, lastiger omdat je niet echt met een stuit kunt werken.

Punt is, twee aparte machines zou waarschijnlijk beter zijn, maar momenteel financieel niet haalbaar. Maar misschien heeft iemand een optie waar ik niet aan heb gedacht?