Hier gaat die dan..... de Apenboom

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb wat stukken apenboom bij de gemeentewerf vandaan gehaald.
Kijken of het wat wordt.
Je moet er in ieder geval voor orgen dat je niet vast blijft plakken aan de stronk.

20130507_171832.jpg

20130507_171727.jpg

Lijkt op ET.

20130507_175458.jpg

En hier is waar hij vandaan komt..... planeten rond de zon
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Het draait niet zoals "gewoon hout" Het is wat stoffiger zelf als het je het nat draait.
Ik heb de buitenkant ingepakt met papier en de bovenkant blijft open.
Over een aantal maanden afdraaien.... ik ben benieuwd!
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Qua drogen is het en e out het andere niet, maar met deze vorm uit een heel segment van de stam is de kans op scheuren wel erg groot.
Ik heb goede ervaringen met het weken van voorgedraaide vormen in alcohol: de vorm gaat een paar dagen in een vat met alcohol en dan gecontroleerd drogen, bijvoorbeeld in een papieren zak. Een droogkast waarin je de RV in de gaten houdt is nog mooier, dan kan je nog invloed uitoefenen op het droogproces.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Weet je wat het meest rare is...dit hout heeft in de zon gelegen en ........ geen scheurtje.... Het heeft een andere samenstelling.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
De foto van de schaal is een voorbeeld wat er tevoorschijn kan komen als je het hout draait.
Mijn exemplaar ligt te drogen en ik kijk eens over een aantal maanden hoe het ermee staat om het af te draaien.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
685
Emst
Ik heb ook wat van dit hout gedraaid en mijn ervaring tot nu toe is dat het niet gaat scheuren of vervormen.
Alleen in de kern zit een zacht stukje wat je er zo uit kan drukken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.