Aankoop Festool Domino DF 500 Q plus

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik kan een Festool Domino DF 500 Q plus aankopen voor 600 euro (incl. een halve systainer met domino's)
2598823965.jpg


Is dit een goede koop? Ik heb nog nooit met een Domino of eender welk Festool-machine gewerkt.

Mvg Rhynix
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het is veel geld, maar nieuw met domino set erbij zit je over de €1000.
op de foto zie ik dat er een extra lijst aanslag bij zit, die een €50 tal euros kost, maar de standaard aanslag verbreder zie ik niet zitten.
Het gaat hier om een oude domino in klassieke systainer, de aanslagpennen zijn waarschijnlijk van het oude type dat velen beter vinden, maar dat weg moest voor patent problemen.
De frezen set zit erbij, grote plus, maar de 4mm frees is er niet bij waarschijnlijk want die bestond toen nog niet.

Aan €600 is het niet de deal van jaar, maar eerder een aanvaardbare prijs. Bereken even eerst hoeveel het zou kosten om die dominos bij te vullen, eventueel de versleten frezen te vervangen en eentje van 4mm kopen, en de hoekverstelling bij te kopen als die er echt niet bij is. Dan zie je het echte prijs verschil tussen dit en nieuw.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Ik heb weleens 2e hands gereedschap gekocht en vaak heb ik achteraf toch spijt dat ik geen nieuw heb gekocht. Zeker als je er een relatief groot bedrag voor betaald. Soms is het maar een flinke kras oid die erop zit. Ik ben ook weleens serieuzere gebreken tegengekomen en dan zit je helemaal met de gebakken peren. Voor 200 euro verschil zou ik persoonlijk opteren voor nieuw.
 

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Ik heb zelf de zelfde set afgelopen maand gekocht voor 670 euro. Alleen die domino was nog nieuw met de bescherm folie er nog op en een doos met domino's in de plastic zakjes. Was echt een buitenkansje maar dit vind ik niet interessant. Kun je beter even wachten want komt regelmatig wat leuks langs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.