Motor Kity 663

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik heb nog een kity 663 vario houtdraaibank, waarvan de motor waarschijnlijk is verbrand.
Heeft iemand misschien nog een goede 220-230volt motor voor de 663 liggen?

grt,

Leo
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Kan het niet "elke" motor zijn met het goede toerental, vermogen en asdiameter? Of ben je - in geval van deze Kity 663 - aan heel speciale afmetingen gebonden?
Er is vaak keus op marktplaats in tweedehands motoren. Pully omzetten is misschien lastig .
In dat geval is laten overwikkelen misschien aantrekkelijk.

(Nja, iemand treffen die nog een kity-663-motor heeft liggen is natuurlijk het allermooist :)

Mvg
klaas0639
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Motor opnieuw wikkelen kost waarschijnlijk meer dan de bank waard is.
Ik heb inmiddels al een nieuwe draaibank aangeschaft, maar ik vind het eigenlijk jammer om deze te laten liggen.
Heb er ook over gedacht om er een buitendraai inrichting van te maken, maar ik weet nog niet of ik deze in de toekomst ga gebruiken.
Wat betreft een andere motor plaatsen, dit is een optie, maar ik heb nog geen geschikte motor gevonden.

grt,

Leo
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Overigens is het belangrijk je er allereerst van te overtuigen dat het defect echt in de wikkeling zit. Is het niet de condensator, een contactstoring, de schakelaar etc.

Mvg
klaas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.