laatste paal in de grond

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
ben tijdje niet zo actief geweest in het hout omdat mijn werkplaats al weer een hele tijd in opslag staat.
ik ben de trotse (maar inmiddels niet meer zo fortuinlijke) bezitter van een jaren 30 pand in dordrecht.
en dat pand was -net als vele andere huizen hier in Dordt- hard op weg richting de merwede te schuiven.
vandaag is de laatste funderingspaal de bodem in gemept (nummer 28 ofzo, wij zij de tel een beetje kwijt).
nou moeten alleen nog de palen volgestort, de riolering vervangen en zo nog wat dingetjes... en dan kan ik eindelijk weer eens aan inrichten gaan denken.
nu ziet t er nog zo uit:
kelder1.jpg

fundering voor de draaibank is gelijk maar meegenomen in de bewapening trouwens. mijn HBM zal nimmer meer trillen!
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
"Opnieuw gefundeerde woning alsnog de Merwede in getrild door aan het fundament bevestigde houtdraaibank. De eigenaar had een halve boomstam in de draaibank opgespannen, de machine aangezet en was vervolgens op vakantie gegaan.":p

Zonder dollen: het lijkt me een heerlijke werkplek te worden. Proficiat!
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Fijn hè die Dordtse paalrot! Gelukkig heb je er wel een mooi vloertje aan over gehouden, das een pleister op de wonde....
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Toch wel knap dat ze een huis opnieuw kunnen onderheien zonder het pand eerst even opzij te zetten!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.