Laag profiel ovale schaaltje - Grenenhout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ad

het apparaat werkt goed blijkbaar. je zou op deze manier ook leuke fotolijsten kunnen maken.
dit is iets wat ik zeker wil gaan proberen in de toekomst
groetjes

rick
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
rickkoorman zei:
ad

het apparaat werkt goed blijkbaar. je zou op deze manier ook leuke fotolijsten kunnen maken.
dit is iets wat ik zeker wil gaan proberen in de toekomst
groetjes

rick
Was ik ook van plan Rick, had er vorig jaar er al een paar gemaakt op het oude apparaat, maar daar zaten toen nogal wat onregelmatigheden in.
Ad
 
A

Athanor

Guest
Mooi resultaat Ad!

Hoe werk je de achterkant nu af? Ik zie geen sporen van de bevestiging op het draaiende deel van je mechaniek, hoe had je dat bevestigd?

Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Athanor zei:
Mooi resultaat Ad!

Hoe werk je de achterkant nu af? Ik zie geen sporen van de bevestiging op het draaiende deel van je mechaniek, hoe had je dat bevestigd?

Fons
Fons, heb eerst een ronde grenenhouten schijf gemaakt met daarop gelijmd een vuren houten blok. op dat vurenhouten blok heb ik de opspanplaat met vier schroeven vastgezet.
Nadat ik het schaaltje gedraaid had heb ik dat vurenhouten blok ervan afgezaagd, en op een aparte opspanplaat voorzien van nylon opspanstukken op de draaibank de bodem gevlakt.
Ad
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
EERSTE KLAS; AD!!!
sbravott6.gif
beifallpl0.gif
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
mooi werk Ad, nu zijn er opeens weer veel nieuwe wegen die je kunt inslaan. Bijvoorbeeld ovale sieradendoosjes, ik zie het al helemaal voor me. Alleen ontbreekt het me nog aan zo'n apparaat.
Maar je kunt niet alles hebben, ben momenteel bezig met de aankoop van een Nova 1624, prachtding, zal nog wel even duren voor ik hem heb, maar ik kan er nu al naar uitzien.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Woodworker zei:
mooi werk Ad, nu zijn er opeens weer veel nieuwe wegen die je kunt inslaan. Bijvoorbeeld ovale sieradendoosjes, ik zie het al helemaal voor me. Alleen ontbreekt het me nog aan zo'n apparaat.
Maar je kunt niet alles hebben, ben momenteel bezig met de aankoop van een Nova 1624, prachtding, zal nog wel even duren voor ik hem heb, maar ik kan er nu al naar uitzien.
Heb diverse dingen in mijn hoofd, zoals fotolijstjes, ook wat je noemde sieradendoosjes, leuk klein spul om dat erop te draaien.
Ga je echt een Nova kopen, nou daar zul je zeker geen spijt van hebben, een dijk van een machine. Post er maar eens een foto van als je hem in je werkplaats hebt staan, wil ik best graag zien.

Beste groeten, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.