hoogglans hout

newbe

Nieuw lid
18 apr 2013
5
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum omdat ik een vraagje heb over hoogglans hout.
Ik wil namelijk zelf proberen een dressoir te maken en als dat lukt een hangdressoir maar ik vroeg me af of iemand een goed adres weet voor hoogglans wit van mdf of spaanplaat.
Aangezien ik er vanuit ga dat het forum hier vol professionals zit heb ik goede hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Daarnaast vroeg ik me al hoe ik de afgezaagde randen ook met hoogglans kan afwerken..
Ik heb hier even een afbeelding gegoogled om aan te geven wat ik bedoel https://www.jouwmaatkast.nl/__we_thumbs__/1109_8_sideboard-3.jpg

Ik woon ik Breda dus hoop op een adresje hier in de buurt. Mag ook in belgie zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Hallo,

Normaal gezien maak je eerst je kast in onbehandeld hout ( mdf in dit geval ), vervolgens doe je dit dan binnen bij een spuiterij die het meubel dan in hoogglans spuit. Verschiet niet van de prijs van dergelijk spuitwerk en de krasgevoeligheid van deze afwerking.

groeten

Bert
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Hallo Newbe,

Als je de kopse kanten (zaagkanten) ook hoogglans wilt afwerken dan zou ik spaanplaat vergeten (tenzij je fineer wilt plakken); met MDF kan het wel, en ik het voornamelijk een kwestie van zagen met een goed en fijn zaagblad, dan eventueel schaven, in de dunne grondverf zetten, schuren, dikkere grondverf en weer schuren. Schrik inderdaad niet van de prijs van spuitwerk, maar wellicht kun je voorwerk (grondverven en schuren) zelf doen. Als je de smaak te pakken hebt zou je zelf ook nog aan de afwerking kunnen beginnen. Ik heb vroeger zelf wedstrijdroeiboten gelakt, en dat is prima zelf te doen met een kwast, als je de boel maar goedklaarmaakt en een stofarme ruimte tot je beschikking hebt.

Groeten en succes,

hans
 

timmiea

Nieuw lid
25 mrt 2013
7
0
Hallo,

Ik heb toender tijd voor me broer mdf grondeer gebruikt en bij een spuiterij in raamsdonkveer laten spuiten hoogglans gepolijst ral 9010.
Moest toen alleen de kanten schuren dat hij gelijk de kanten kon spuiten met spuitplamuur.

Maar je moet niet schrikken van de prijs, is behoorlijk duur vond ik teminsten heb toen zelf de buiten kant hoogglans en de binnekant gewoon zijdeglans om de m2 te besparen

Groeten Tim
 

newbe

Nieuw lid
18 apr 2013
5
0
hoi allemaal! Bedankt voor alle info! Ik dacht ik koop gewoon het platen materiaal en klaar! Wat betreft het met verstek maken dat was sowieso al de bedoeling vind ik er zelf ook het mooiste uit zien. Maar ik moet dus of een spuiterij zoeken of proberen het zelf te lakken in een stof vrije ruimte? Of is spuiterij de enige optie. Heb namelijk van het weekend even wat gebeld en dat is inderdaad best prijzig.. Dus misschien wil ik het zelf doen als dat dus haalbaar is voor een beginneling. Wat is jullie advies? proberen en als het echt niet lukt/uitziet alsnog spuiterij of meteen spuiterij om geen bergen extra werk te hebben? wat betreft sofvrije ruimte komt het wel goed!
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Zelf proberen als leek zou ik afraden,

Je moet kunnen spuiten in een stofvrije omgeving en zonder verneveling op je andere stukken.
Indien je 1 stofje hebt op een zichtbaar gedeelte dan is dit een kleine ramp en mag je opnieuw beginnen schuren en spuiten.

Kortom, die mannen zijn daarvoor ingericht en doen niets anders, doe niet zelf wat een ander sneller en beter kan :)
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Kortom, die mannen zijn daarvoor ingericht en doen niets anders, doe niet zelf wat een ander sneller en beter kan :)

Tja dan moet ik denk ik maar werkeloos thuis gaan zitten, ik ben niet zo snel en volgens mijn collega's LA ( Lui Aangelegd) :p
 

timmiea

Nieuw lid
25 mrt 2013
7
0
Bij mijn was het eerder was redelijk veel om te schilderen, en me broer moest zijn tanden er in kunnen poetsen. Toen heb ik het maar uitbesteed, en achteraf viel de prijs mee want ik heb het zonder rekening gedaan.
Dus ik zou persoonlijk ook niet kiezen om het zelf te doen, niet voor het stof maar het resultaat is in mijn ogen nooit zoals een spuiterij.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Bij mijn was het eerder was redelijk veel om te schilderen, en me broer moest zijn tanden er in kunnen poetsen. Toen heb ik het maar uitbesteed, en achteraf viel de prijs mee want ik heb het zonder rekening gedaan.
Dus ik zou persoonlijk ook niet kiezen om het zelf te doen, niet voor het stof maar het resultaat is in mijn ogen nooit zoals een spuiterij.

EVDL, dit bedoel ik dus in feite, niets leuker natuurlijk dan zelf werken te doen maar het stopt ergens he :), zeker nu in dit specifiek geval :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.